معاون پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی گفت: بر اساس ماده 13 قانون مذکور، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها ممنوع است.

برخورد قضایی با مراکز تولیدکننده پسماندهای پزشکی متخلف
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «رضا مسعودی فر» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی و قانون مدیریت پسماندها اظهارداشت: در مورد مدیریت پسماندها خلأ قانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ناآشنایی یا بی اعتنایی دستگاه‌های مربوطه و مراکز تولید کننده پسماند به تکالیف قانونی خود موجب عدم اجرای صحیح این قانون شده است.

مسعودی فر افزود: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه که پسماندهای پزشکی نیز جزو پسماندهای ویژه اند، بر عهده خود تولید کنندگان پسماند است و بر اساس ماده 13 قانون مذکور، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها ممنوع است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مواد قانونی در خصوص پسماندهای پزشکی به صورت کتبی به سازمان نظام پزشکی تبریز ابلاغ خواهیم کرد و دادگستری با متخلفان از قانون مدیریت پسماندها اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، برخورد جدی و قاطع خواهد کرد.

گفتنی است؛ روزانه بیش از 11 هزار کیلوگرم زباله عفونی بیمارستانی در تبریز تولید می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار