رهبر معظم انقلاب فرمودند: حماسه 9 دی شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز و حضور در لحظه‌ى مناسب بود و این اساس کار مؤمن است تا بتواند وجودش مؤثر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، 9 دی در گذار از 8 ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد.
 
 از پی آن گرد و غبار 8 ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها، مساجد، پاره کردن عکس امام روح‌الله ،شعارهای ضد فلسطینی ،ضد مقاومت ، آتش روزه‌خواری علنی ، حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع ،حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به قیام ابا عبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.
 
در پنجمین سالگرد "حماسه 9 دی"  به بررسی ابعاد مختلف آفرینش حماسه 9 دی و چرایی مانایی آن در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم، آنچه که در ادامه می‌خوانید، متن کاملی از بیانات و نظرات مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته درباره 9 دی است.

لحظه‌ی نیازها
 
شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامی  بحمدالله این خصوصیت را داشته است. دلائل زیادى هم براى این هست؛ آخرى‌اش همین نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از این - 23 تیر است که اشاره فرمودند؛ آن روز هم نیاز لحظه‌ها بود؛ این یک کار متعارف و معمولى نبود. راهپیمائى مردم در بیست و دوم بهمن با همه‌ى عظمتى که دارد - که حالا عرض خواهم کرد - یک کار متعارف و روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است که انجام بگیرد و انجام میگیرد؛ اما بیست و سه‌ى تیر در سال 78، یک کار متعارف نبود، یک کار متوقع نبود؛ اهمیت داشت که این مجموعه بداند و بفهمد که این کار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد.

کار نهم دى ماهِ امسال هم همینگونه بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کارى را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.

الحمدلله شوراى هماهنگى تبلیغات این خصوصیت را داشته و  نشان داده است؛ هم در دهه‌ى اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس  و همچنین بعد از رحلت امام در مناسبت‌هاى مختلف که قله‌هائى را در تاریخ ما به وجود آورد، یکى از این قله‌هاى فراموش نشدنى، همین نهم دى امسال بود.
 
_ بیانات در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى  29/10/1388
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار