عصر امروز وزیر نیروی کشورمان و وزیر منابع طبیعی روسیه با یکدیگر دیدار و بر سر مسائل آب به بحث و گفتگو پرداختند.

روسیه آماده انتقال تجربیات خود در زمینه آب به ایران است / بحث شیرین‌سازی دریای آب خزر در این دیدار مورد بررسی قرار نگرفتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عصر امروز حمید چیت‌چیان وزیر نیروی کشورمان با وزیر منابع طبیعی روسیه دیدار کرد .

چیت‌چیان در خصوص مسائل مطرح شده در این ملاقات در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر منابع طبیعی روسیه بر سر مسائل مرتبط با آب صحبت شد چرا که در حال حاضر مسئله آب در دنیا مهمترین موضو ع است و نگرانی‌هایی در رابطه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده قرار است در زمینه مطالعات آبهای ژرف، تعادل‌بخشی آبهای زیر زمینی، تصفیه آب به ویژه بحث نمک‌زدایی از آب دریا استفاده از آب شیرین شده و همچنین زدودن آلاینده‌های آب همکاریهایی صورت گیرد.

وزیر نیروی کشورمان تاکید کرد: علاوه بر این در خصوص تغییرات اقلیمی و منابع آبی نیز قرار همکاری بین دو کشور گذاشته شده است و نمایندگانی نیز از سوی دو کشور تعیین شده‌اند تا قرارهای بعدی را پیگیری کنند.

** شیرین سازی آب دریا خزر مورد بررسی قرار نگرفت


سرگی دانسکوی وزیر منابع طبیعی روسیه نیز در ادامه این نشست از همکاری در زمینه عملیات اکتشافی برای آبهای زیرزمینی و ایجاد زیربنای آبی خبر داد.

وی با اشاره به استفاده معقول از منابع آبی به ویژه در مناطقی با کمبود آب مواجه هستند افزود: در حال حاضر شرکت روسی در این زمینه آماده است تا تجربه خود را در زمینه استفاده آب و بازچرخانی آن در اختیار ایران قرار دهد.

وی در خصوص مواضع روسیه در زمینه شیرین‌سازی آب دریای خزر گفت: در این مرحله این موضوع را مورد بررسی قرار ندادیم و امروز در این مورد صحبتی نداشتیم.

وی تصریح کرد: آماده‌ایم در این خصوص این موضوع را به طور جامع و کامل بررسی کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، دریا ، خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار