افرادی که برای درمان یبوست از داروهای ضدیبوست به صورت بی‌رویه وزیاد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض مزمن شدن این بیماری و بروز اختلالات همراه هستند.

علیرضا امیرسلیمانی، متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: داروها نقش مهمی در افزایش احتمال ابتلا به یبوست دارند که از جمله این داروها می‌توان به داروهای ضددرد، داروهای مورد استفاده در درمان بیماری‌های گوارشی و برخی از مکمل‌ها اشاره کرد.

وی، با بیان اینکه در اغلب موارد استفاده بیش از اندازه از یک دارو ممکن است موجب یبوست شود، تصریح کرد: افرادی که برای درمان یبوست از داروهای ضدیبوست به صورت بی رویه و زیاد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض مزمن شدن این بیماری و بروز اختلالات همراه هستند.

امیرسلیمانی، افزود: مصرف زیاد داروهای ملین یا ضدیبوست، همچنین اعصاب و عضلات روده را نیز از کار انداخته و در واقع عملکرد دستگاه گوارش به ویژه روده را دچار مشکل می‌کند.

وی یادآور شد: باید در هنگام روز به ویژه در هنگام مصرف داروها و مکمل‌های مختلف یا حداقل کمی پس از مصرف این مواد، به میزان کافی آب نوشید تا عملکرد اعصاب و عضلات روده بزرگ تسهیل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، یبوست ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار