نخست وزیر عراق در دیدار با سناتور «جک رید» قدیمی‌ترین عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا خواستار افزایش کمکهای نظامی، آموزشی و تسلیحاتی کشورهای جهان به عراق شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نخست وزیر عراق خواستار افزایش کمکهای نظامی، آموزشی و تسلیحاتی کشورهای جهان به عراق برای آزادسازی موصل و مناطق دیگر این کشور شد. 

 «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با سناتور «جک رید» قدیمی‌ترین عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا دیدار و در خصوص اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و تلاش‌ها برای مبارزه با داعش و خطر آن برای منطقه و جهان گفتگو کرد. 

العبادی در این دیدار با اشاره به افزایش کمکهای بین المللی به عراق در مبارزه با داعش طی روزهای اخیر گفت، امیدواریم این کمک‌ها استمرار داشته باشد تا داعش را از عراق ریشه کن کنیم. 

وی آزادسازی موصل را به عنوان پایگاه اصلی داعش امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت، نیروهای عراقی موفقیتهای زیادی کسب کرده‌اند و بغداد را از خطر سقوط نجات دادند و برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش تلاش می‌کنند. 

نخست وزیر عراق همچنین از جامعه بین الملل خواست برای آزادی موصل کمک‌های نظامی، آموزشی و تسلیحاتی به عراق را افزایش دهند. 

وی از اینکه مردم الانبار و موصل دریافته‌اند که باید برای مقابله با داعش دست به کار شوند ابراز خشنودی کرد و گفت، توافقات سیاسی داخلی از جمله تشکیل گارد ملی نقش گسترده‌ای در مقابله با دشمن خواهد داشت. 

در مقابل، سناتور جک رید با ابراز خشنودی از توجهات کابینه العبادی به برنامه دولت، گفت آمریکا از اقدامات دولت عراق در جنگ با داعش حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار