رهبر حزب رفاه ملی افغانستان گفت:اسلام داعش و اسلام طالبان هیچ ارتباطی به دین اسلام نداشته و ساخته و پرداخته ابر قدرتها است که برای بدنام کردن اسلام تلاش می کنند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "محمد حسن جعفری"، روز جمعه در کنفرانس علمی تحقیقی "افغانستان و جهان اسلام در تقابل با صهیونیسم و افراگرایی" در کابل افزود: گروه های توریستی و وابسته، اسلام ناب محمدی (ص) را وارونه جلوه می دهند وتعدادی افراد مزدور، اسلام را به خواست استکبار جهانی تعریف و عرضه می کنند.

وی افزود: اسلام این روزها در میان مردم جهان مظلوم است، آئین سلام، مظلوم و به گونه ای دیگر عرضه می شود، زیرا که در تاریخ انحرافاتی بزرگ ایجاد شده است.

جعفری تاکید کرد که اسلام خشن، اسلام کشتار، سرکوب گر و اسلام انفجار و انتحار که برای انسان ارزش قائل نیست و توهمات ننگین و تاریک را عده ای قدرت طلب واپسگراو فاسد به عنوان اسلام عرضه می کنند.

وی تاکید کرد که بهترین زمینه را برای اسلام هراسی در دنیا استکبار جهانی و قدرت های بزرگ ایجاد کرده اند.

رهبر حزب رفاه ملی افغانستان در مورد راههای مقابله با گروهک های فاسد ساخته و پرداخته غرب و صهیونیسم گفت: ما باید از چهره رحمانی اسلام دفاع کنیم، اسلام برای عزت ، سعادت و سربلندی بشر آمده است .

وی گفت: اسلامی که مردم سالاری می خواهد و از حق وحقوق مردم مظلوم دفاع می کند، حرمت و کرامت انسان را ارج می گذارد و قدرت را مورد نقد و ارزیابی قرار می دهد ، اسلام ناب محمدی است.

جعفری خطاب به علما، سیاستمداران و دانشمندان افغان گفت که باید به نقد و اسباب نقد مجهز شوند وخود و جامعه و قدرت را نقد کنند و نگذارند که دولت و حاکمان و کشور از مسیر منحرف شوند.

وی تصریح کرد که اگر قدرت و دولت دست خود را باز دانسته و به کسی پاسخگو نباشند ، فاتحه کشور را باید خواند.

وی افزود: باید به روح دین که پیامبر (ص) آورده اند توجه و اهتمام کنیم و در دنیای امروز که از یک سو گرفتار سرمایه داری و از جانب دیگر گرفتار خشونت گرایی ، ظاهر گرایی و قشری گرایی است تعادل برای انسان ایجاد کنیم و دنبال اسلام ناب محمدی باشیم ، از یاد نبریم اسلام دین عقل، عشق و عاطفه است.

مولوی محمد مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان نیز در این کنفرانس گفت :ریشه های افراط گرایی و تروریسم در کاخ سفید، تل آیو و پنتاگون است و صهیونیسم، تروریسم و افراط گرایی از یک ریشه آب می خورند.

مفلح با بیان اینکه ظهور تروریسم تصادفی نیست و تاجران جنگ افزارهای مرگ آور در غرب نیاز به یک دشمن جدید داشتند، تا توجیه گر بقایای جنگ طلبی آنان باشد؛افزود: مشکل بزرگی که موجب تحریک ترور و خشونت در جهان می شود، این است که مبارزه با تروریسم با منطق واحد مورد تقبیح قرار نمی گیرد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار