فرمانده ارتش پاکستان در جریان دیدار روز گذشته (سه شنبه) خود با رییس جمهوری افغانستان در کابل، از این کشور خواست تا شش نفر از افراد بازداشت شده در ارتباط با حمله تروریستی به مدرسه پیشاور را تحویل پاکستان دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "ژنرال راحیل شریف" و"اشرف غنی" در این دیدار، همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش های متقابل افغانستان و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

ژنرال راحیل شریف که برای انجام سفری یک روزه به کابل رفته بود، تصریح کرد که دشمنان افغانستان، دشمنان پاکستان هستند.

نیروهای امنیتی افغانستان حدود یک ماه پیش اعلام کردند که شش نفر از افراد مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی روز 25 آذر ماه سال جاری به مدرسه پیشاور را دستگیر کرده اند؛ حادثه ای که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر از فرزندان پرسنل ارتش پاکستان شد.

"عاصم باجوا" سخنگوی ارتش پاکستان نیز هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد نیروهای افغانستان با استفاده از اطلاعاتی که پاکستان در اختیار آنها گذاشته است، شش نفر از افراد مظنون به دست داشتن در حمله به مدرسه پیشاور را دستگیر کرده اند.

ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرده که امیدوار است نیتجه موضوع های مطرح شده در دیدار ژنرال راحیل شریف با اشرف غنی، از جمله انتقال افراد بازداشت شده در خصوص حادثه مدرسه پیشاور از افغانستان به پاکستان، حداکثر ظرف مدت یک هفته مشخص شود.

در دیدار روز گذشته فرمانده ارتش پاکستان با رییس جمهوری افغانستان، طرف پاکستانی بار دیگر بر ضرورت اقدام قاطع افغانستان در از بین بردن مخفی گاه های عوامل طالبان پاکستان در خاک افغانستان و اقدام موثر برای دستگیری "ملا فضل الله" رهبر گروه تحریک طالبان پاکستان که گفته می شود در افغانستان مخفی شده است، تاکید کرد.

ژنرال راحیل شریف در سفر یک روزه خود به کابل دیداری نیز با 'عبدالله عبدالله' رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان داشت و دو طرف در این دیدار بر ضرورت همکاری های دوجانبه به ویژه ادامه همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

راحیل شریف روز گذشته پیش از عزیمت به کابل، در اسلام آباد با "احمد داود اُغلو" نخست وزیر ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار علاوه بر موضوعات مربوط به اقدامات پاکستان در امر مبارزه با تروریسم، در خصوص مهم ترین مسایل منطقه ای از جمله موضوع افغانستان هم گفت و گو کردند.

سفر روز گذشته ژنرال راحیل شریف به کابل، سومین سفر وی از زمان آغاز ریاست جمهوری اشرف غنی محسوب می شود.

سفر قبلی ژنرال راحیل شریف به کابل، روز 26 آذر ماه سال جاری و یک روز بعد از حمله تروریستی مرگبار طالبان به مدرسه ای در پیشاور انجام شد.

در آن سفر، فرمانده ارتش پاکستان با رییس جمهوری افغانستان دیدار کرد و اشرف غنی به ضمن تاکید مجدد بر همکاری کابل با اسلام آباد در زمینه مبارزه با تروریسم، به وی اطمینان داد که افغانستان هرگز اجازه نخواهد داد اقدامی از خاک این کشور علیه پاکستان صورت گیرد.

همچنین، فرمانده ارتش پاکستان روز 23 آبان ماه سال جاری و در جریان اولین سفر رسمی اشرف غنی به عنوان رییس جمهوری افغانستان به اسلام آباد، با وی دیدار و گفت و گو کرد و دو طرف بر ضرورت افزایش همکاری های نظامی - دفاعی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

پاکستان معتقد است اعضای اصلی گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان در مناطقی از افغانستان مخفی شده اند و از آنجا اقدام به طراحی و زمینه سازی برای انجام حملات تروریستی در پاکستان می کنند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.