روزنامه یو اس ای تودی نوشت؛ پنتاگون نقش برجسته‌ای در اجلاس سران در کاخ سفید برای مقابله با افراط‌گرایی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه یو اس ای تودی در اینترنت امروز در گزارشی با درج این مطلب نوشت: درحالیکه سران بیش از شصت کشور برای بحث درباره تهدیدهای افراط گرایی خشن در واشنگتن گرد هم می‌آیند، وزارت دفاع آمریکا نقش برجسته ای در این نشست ندارد.

به گفته یک مقام دفاعی آمریکا، درحالیکه تعدادی از پرسنل نظامی و مقامات دفاعی این کشور در اجلاس سران در کاخ سفید در خصوص مقابله با افراط‌گرایی خشونت آمیز حضور خواهند  داشت، این مقامات مشارکت فعال ندارند.

این مقام آمریکایی گفت این  اجلاس بیشتر به برنامه ریزی در خصوص موضوعاتی از قبیل نحوه مبارزه با افراط گرایی در سراسر جهان و چگونگی تماس با این افراد قبل از تبدیل شدن آنها به تروریسم مربوط می شود.

این اجلاس عمدتا بر این ایده متمرکز است که رویکرد درست نسبت به سازمانهای افراطی باید وسیع تر از صرفا تاکتیکهای نظامی باشد. اما «رویکرد قدرت نرم» - در مقابله با این ایدئولوژی بدون اقدام عملی مستقیم- منجر به این گمانه زنی توسط مقامات رسمی و رسانه ها شده است که این اجلاس که از مدتها قبل قرار بود برگزار شود، صرفا جنبه نمایشی داشته باشد.

این مذاکرات که روز پنجشنبه پایان می یابد، باید فرصتی فراهم سازد تا مقامات نظامی- که بیش از یک دهه با تروریسم در جنگ بوده اند- نحوه مقابله آمریکا با افراط گرایی را مورد ارزیابی قرار دهند.

دیوید گارتنستین - راس عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها می گوید، این رویکرد کاخ سفید درست است  که مقابله با افراط گرایی خشن صرفا از طریق یک راه حل نظامی نیست،  اما همچنین هیچ راه حلی بدون مولفه نظامی وجود ندارد.

وی به نشریه میلیتاری تایمز گفت: اگر قرار باشد درباره یک راه حل وسیع و جامع بحث و گفتگو شود، بعد نظامی مسئله در این مباحثات بسیار مهم است.

در عین حال به گفته کارشناسان، نمونه هایی از رشد سرسام آور افراط گرایی طی چهار سال گذشته بدین معنی نیست که این اجلاس به راه حل های هدفمندی خواهد انجامید و با توجه به ماهیت درازمدت تلاش برای رسیدن به راههای موثر برای مقابله با افراط گرایی، باید از قابلیتهای چشمگیر ارتش هم برای قدرت نرم و هم قدرت سخت بهره گرفته شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار