وزیر کشور تاجیکستان در دیدار رحمانی‌فضلی مطرح کرد؛

همکاری‌های تاجیکستان،‌ ایران، افغانستان و پاکستان پیرامون مبارزه با قاچاق مواد مخدر

وزیر کشور تاجیکستان در دیدار با همتای ایرانی خود گفت:‌ قرار است همکاری‌هایی سه‌جانبه، ‌دوجانبه و چهارجانبه‌ای میان تاجیکستان، افغانستان،‌پاکستان و ایران صورت گیرد.

همکاری‌های تاجیکستان،‌ ایران، افغانستان و پاکستان پیرامون مبارزه با قاچاق مواد مخدر

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "سرلشکر رمضان رحیم‌زاده" وزیر کشور تاجیکستان در دیدار با "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" همتای ایرانی خود با اشاره به عقد قرارداد همکاری میان ایران و تاجیکستان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این تفاهم‌نامه را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: موضوعاتی چون خشونت و افراطی‌گری، مسائل منطقه را تحت شعاع قرار داده است، از جمله گروه‌های تروریستی که ما این موضوع را در تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار دادیم. از جمله دیگر همکاری‌های بین ایران و تاجیکستان انتقال تجربه به کشورمان در زمینه پلیس است.

وزیر کشور تاجیکستان در پایان خاطرنشان کرد: مسئله امنیت منطقه و مرزهای دو کشور نیز از مباحث مورد تأکید ما در این تفاهم‌نامه است.

رحیم‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار داشت: ‌همکاری ما با افغانستان و پاکستان و سازش‌نامه‌هایی که برای مبارزه با مواد مخدر تنظیم شده در دستور کار قرار دارد. همچنین امسال دو نماینده ما در افغانستان در این زمینه تلاش‌های بسیاری کردند و قرار است همکاری‌های سه‌جانبه و دوجانبه‌ای در آینده صورت گیرد.

وزیر کشور تاجیکستان در پاسخ به سوال دیگری گفت: همکاری در زمینه تروریسم مسئله بسیار مهمی است که ما در مبارزه با افراط‌گرایی و قاچاق موادمخدر با ایران همکاری‌هایی را صورت خواهیم داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار