بریمانی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

12درصد از خانوارهای ایرانی دارای سرپرست زن هستند/ 30هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبتی بهزیستی هستند

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان گفت: 12درصد از خانواده‌ها دارای زن سرپرست خانوار هستند که 30هزار از زنان هنوز تحت پوشش حمایت بهزیستی نیستند.

 فریبا بریمانی مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار رو به افزایش است اظهار کرد: سازمان بهزیستی با توجه به اعتباراتی که از طریق دولت و مجلس برای سازمان مشخص شده است اقدام به حمایت خانواده‌های نیازمند و زن سرپرست خانوار می‌کند و سازمان بهزیستی یک سازمان دولتی است که براساس اصل 21 و 29 قانون اساسی ملزم به حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند است که در این زمینه بیشترین اعتبار در بخش مستمری و بیمه زنان صرف شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی بهزیستی از زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برنامه‌های حمایتی زنان سرپرست خانوار را حمایت و با توانمندسازی آن‌ها از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شوند.

بریمانی افزود: براساس مرکز آمار ایران در حدود 12 درصد از خانواده دارای سرپرست زن هستند که تعداد آن‌ها به بیش از 2 میلیون و 500هزار خانوار می‌رسد.

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان اظهار کرد: 180هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان هستند که 30هزار خانواده پشت نوبتی هستند و از این میان، بیشترین خانواده زن سرپرست خانوار در استان خوزستان است.

بریمانی در پایان گفت: قانون حمایت از زنان سرپرست خانوار در سازمان بهزیستی به این ترتیب است که حقوق آن‌ها از 40درصد حداقل حقوق و دستمزد بیشتر نباشد و از دیگر سازمان‌ها و نهادها مستمری دریافت نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار