سوداگران برای نابودی جوانان راه های مختلفی را پیش گرفته اند،از این پس پاتوق ها رابه عنوان مهمترین مکان های عرضه مواد اعتیادآور باید ازذهن بیرون کرد وبه جایش کلماتی دیگر مثل زیرزمین های مترو،برخی پیک موتوری ها و بساط دستفروشی و از همه مهمتر سایت‌های اینترنی را نام برد.

گزارشی از دسترسی آسان معتادان به مواد مخدر صنعتی، تریاک و شیشه داغ داغ
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران این روزها بودن یا نبودن شبکه های اجتماعی،به موضوعی داغ برای جناح های سیاسی تبدیل شده و مجرمان با سواستفاده ازاین فضا راه را برای پیگیری اقدامات مجرمانه خود باز می‌بینند.

اگرمخاطب شبکه های اجتماعی باشید باصفحاتی که محتوای آنها از تصاویر غیراخلاقی گرفته تا سرکیسه کردن مردم تحت عنوان فال تاروت و قهوه را شامل می‌شود؛آشنا هستید، همچنین این فضا راه را برای سوءاستفاده‌، سرقت و باج گیری نیز بیش از پیش مهیا کرده است.

اما این روزها نگرانی‌ها در خصوص فعالیت‌ باندهای مجرمانه در فضای مجازی و خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر شده است، چراکه این اقدامات مجرمانه، از حد انتشار برخی تصاویر غیراخلاقی و رمالی فراتر رفته و امروز نه تنها شاهد معرفی مخدرها و محرک‌های جدید و ورود آن به کشورمان هستیم، بلکه صفحاتی برای فروش این مواد و ارسال آن به نقاط مختلف به چشم می‌خورد.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر در رابطه با توزیع مواد در کلان شهر تهران گفت :سوداگران برای نابودی جوانان راه های مختلفی را پیش گرفته اند،ازاین پس پاتوق ها رابه عنوان مهمترین مکان های عرضه مواد اعتیادآور باید از ذهن بیرون کرد و به جایش کلماتی دیگر مثل زیززمین های مترو، برخی پیک موتوری هاو بساط دستفروشی رانام برد،امااین مجرمان برای دسترسی راحت به زندگی جوانان و از بین بردن انها به فضاهای مجازی مخصوصاشبکه های اجتماعی برای توزیع مواد رجوع کرده اند و فاصله میان خریدار و فروشند راحذف کرده اند.

به گفته رسانه ها برخی پیک موتوری ها موادفروش هستندو ممکن است از سوی فروشندگان استخدام شده باشند،مدتی پیش سایتی درفضای مجازی راه انداختند و انواع مواد اعتیاداور را همانند یک پرس غذای سفارشی،همانطور داغ داغ و بی فوت وقت به دست مشتریان می‌رساندند.

صفاتیان رییس کارگروه کاهش تقاضای موادمخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:گرچه آمار خاصی وجود ندارد ولی از شواهد پیداست که دسترسی به انواع مواداعتیاد آور همچنان آسان است و مصرف کننده ها بدون هیچ محدودیت ومشکلی خرید میکنند و این موضوع باعث تأسف بسیار است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۴:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
امیدوارم روزی برسه که جوانان ازخواب غفلت بیداربشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
خدایا به جوانان ما رحم کن و به آنها قدرت تشخیص درست از نادرست را عطا کن.
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۸:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
چرا فقط مواد مخدر مثل نقل و نبات در جامعه پخش شده است ولی هیچ کس جرأت حمل مشروبات الکلی را ندارد، چرا دولت توانسته جلوی خرید و فروش مشروبات الکلی را بگیرد ولی در مورد مواد مخدر نتوانسته.
آخرین اخبار