رکاب زن المپیکی کشورمان در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا 2015 گفت: کسب طلای دو ماده تایم تریل و استقامت را برای اولین بار در 35سال گذشته را توانستم کسب کنم.

عسگری: 2 طلای من بهترین نتیجه 35سال گذشته بود/ با زور دوپینگ، قهرمان نبودم که در مدالم شک باشدحسین عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد:‌کشور تایلند به دلیل کسب سهمیه المپیک مسیرهای مسابقه را به  گونه‌ای طراحی کرده بود که دوچرخه سواران آسیای شرقی راحت‌تر نتیجه می‌گیرند، اما خوشبختانه من در ماده استقامت با همکاری دیگر هم تیمی‌هایم توانستند مدال طلا را کسب کنم و در تایم تریل انفرادی نیز به همین صورت که این نتیجه یکی از بهترین نتایج دوچرخه سواری در قسمت جاده در 35 سال گذشته تاکنون بوده است.

وی در ادامه افزود: رکاب زنان کشورمان در قسمت استقامت بسیار عالی کار کردند و کسب این تعداد مدال در رده سنی امید و بزرگسالان بسیار عالی بود.

رکاب زن طلایی کشورمان در خصوص عملکرد رکاب زنان کشورهای دیگر نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان اظهار کرد: مسابقات قهرمانی آسیا تایلند سال المپیک بود و برای کشورها از یک حساسیت بالا برخورد است تا جایی که اکثر تیم‌ها در تور فیلیپین که از شرایط رفاهی کمی برخوردار است، حضور داشتند تا امتیازات لازم را به دست بیاورند و حتی بعضی تیم‌ها شانس حضور در این تیم را از دست دادند.

وی در خصوص میزبانی کشور تایلند در مسابقات قهرمانی بیان کرد:‌ تایلند با توجه اینکه 4سال پیش میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت  و توانست سرویس دهی خوب داشته باشد، و مسیر جاده نیز از یک استاندارد خوب برخوردار بود و پخش مستقیم مسابقات از نکات خوب میزبانی تایلندی‌ها بو که هزینه هنگفتی را برایشان در بر داشته است.

عسگری در خصوص صحبت‌هایی که در مورد احتمال دوپینگی بودنش بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به وجود آمده خاطر نشان کرد:‌ بعضی از نفرات هستند که به در و دیوار خود را می کوبند تا بتوانند شایعه سازی کنند، من چهار سال پیش در همین کشور در همین مسابقات حضور یافتم توانستم مدال برنز هر دو رشته را به دست بیاورم، حسین عسگری دوچرخه سواری نیست که یک روزه و از روی شانس آمده باشد و طلا گرفته باشد، من 25 سال است به صورت متداوم در این رشته حضور دارم و مدال‌های زیادی را توانسته ام که به دست آورم و این طلا تنها نتیجه تمرینات و تجربه بالای من است.

وی افزود: متاسفانه انعکاس ضعیف اخبار دوچرخه سواری و بی توجهی به این رشته سبب شده دیدگاه‌ها اندکی نسبت به این رشته مبهم باشد و اگر کسی در یک رشته رکوردی نتیجه خوب بگیرد، سریعا حرف از دوپینگ به میان آمد، من اگر امروز توانستم 2مدال طلا کسب کنم تنها نتیجه زحمات زیاد من است و من حتی بعد از پایان بازی‌های آسیایی یک روزه هم استراحت نکردم و سریعا تمرینات خود را از سر گرفتم.

حسین عسگری در پاسخ این پرسش که قبلا اظهار کرده بود سال 2015 از دنیای دوچرخه سواری خداحافظی خواهد کرد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا، سهمیه المپیک را توانستم کسب کنم و نقطه آخر ورزشی من حضور در المپیک ریو می‌باشد که امیدوارم در آن با یک مدال رنگی از دنیای ورزشی خداحاظفی کنم.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های آینده خود تا شروع مسابقات المپیک گفت:‌ فعلا در باشگاه پیشگامان رکاب خواهم زد و برای حضور در تور تایوان خود را آماده می‌کنم تا با اضافه شدن امتیاز آن جایگاه خود و باشگاه‌ام را در رنکینگ بالا ببرم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دوپینگ ، قهرمان ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار