رئیس مرکز راهبردی و اموزشی وزارت کشور از تهیه پیش‌نویس لایحه قانون احزاب خبر داد و گفت: این پیش‌نویس در قالب کار نخبگی و تخصصی با حضور فعالان حزبی انجام شد.

همایش توسعه الگوی پایدار و متوازن منطقه‌ای سال جاری برگزار می‌شود/پیش‌نویس لایحه قانون احزاب همچنان در انتظار تصویب
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران اصغر افتخاری رئیس مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور در نشست خبری که با اصحاب رسانه امروز چهارشنبه 29 بهمن در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به رسالت مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور گفت: این مرکز به عنوان حوزه نخبگی و پشتیبانی علمی در وزارت کشور فعالیت می‌کند.  
 
وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه‌های کلان علمی در هشت ماهه گذشته در این مرکز اظهار داشت: با توجه به انتصاب فرمانداران دوره آموزشی آنان در کل کشور اجرا شد و در مجلس 68 دوره اختصاصی، عمومی و مدیریتی داشت و در این دوره‌ها 3 هزار و 578 نفر حضور داشتند.
 
رئیس مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور با اشاره به تهیه پیش نویس لایحه قانون احزاب اظهار داشت: این پیش‌نویس در قالب کار نخبگی و تخصصی با حضور فعالان حزبی انجام شد و پس از طی تشریفات قانونی در مجلس و دولت به کمیسیون مربوطه ارسال شده و نهایی خواهد شد.
 
افتخاری اضافه کرد: این پیش‌نویس دارای ویژگی برجسته‌ای است و فعالان حزبی روی آن تاکید دارند و ملاحظات کلان ملی در آن لحاظ شده است و متن منسجم و خوبی دارد که امیدواریم پس از طی تشریفات قانونی هدایت شده و به نشاط سیاسی کشور کمک کند.
 
وی درباره تشکیل خانه احزاب نیز تصریح کرد: در قالب ساز و کار و دریافت نظرات تخصصی از کارشناسان، نخبگان و فعالان حزبی این موضوع در حال بررسی است و پیشنهادات و اصلاحیه‌ها و سپس با تایید وزیر کشور به عنوان طرح پیشنهادی در دستور کار قرار گرفت.
 
رئیس مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور اضافه کرد: از لحاظ اجرایی احزاب می‌توانند ساز و کار تشکیل خانه احزاب را داشته باشند که با مشارکت خود احزاب باید عملیاتی شود موضوع اموال آنان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
 
افتخاری با تاکید بر اصول راهبردی وزارت کشور در این راستا اظهار داشت: یکی از اصول راهبردی حفظ تکریم ارباب رجوع، فعال شدن احزاب در قالب نشاط سیاسی، تقویت جریان‌های مدنی مانند سمن‌ها بود که وزیر کشور در مصوبه‌ای ابلاغ کرد و سند آن تهیه و مبنا قرار خواهد گرفت.
 
وی تاکید کرد: به علت حوزه عملیاتی وزارت کشور در این راستا این کار بزرگی است و دبیرخانه با این نام تشکیل شد و پیش‌نویس مربوط به سند چشم انداز آماده شده که امیدواریم نهایی شود و در سال 94 شاهد رونمایی این سند باشیم.
 
رئیس مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور درباره همایش توسعه الگوی پایدار و متوازن منطقه‌ای اظهار داشت: در این راستا کار کارشناسی صورت گرفته و وزیر کشور در مقوله توسعه در کشور در قالب پایداری و توازن منطقه‌ای تاکید دارد.
 
افتخاری اضافه کرد: بخش‌هایی که دچار ضعف هستند و کاستی در آن‌ها وجود دارد بنابراین توسعه در تمام استان‌ها یک چهره ندارد برخی از استان‌ها در توسعه جلو هستند و برخی عقب مانده‌اند بنابراین این شکاف می‌تواند به توسعه آسیب بزند. پایداری توان ابعاد توسعه در حوزه سیاست، اخلاق و اقتصاد است براین اساس مطالعاتی انجام شد و برای سال جاری اولین همایش آن برگزار می‌شود و اولین نشست آن 12 و 13 اسفند ماه سال جاری است که بیشتر جنبه کارشناسی دارد.

وی تصریح کرد: مدیران استانی وضعیت توازن و توسعه استان های خود را گزارش خواهند داد و از وزرای مرتبط با موضوع دولت به عمل خواهد آمد و پس از دادن فراخوان کارشناسی علمی بر روی آن صورت خواهد گرفت.
 
رئیس مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور با اشاره به ایده مهم توسعه پایدار و متوازن با محوریت استان‌ها خاطر نشان کرد: در این راستا استانداران می‌توانند پروژه توسعه را در کشور راهبری کنند و هم چنین استان‌ها می‌توانند از درآمد داخلی استانی خود برای توسعه در کشور استفاده کنند.
 
افتخاری اظهار داشت: اتکا بر توانمندی استان‌ها می‌تواند این کار را انجام دهد و در بازه 3 ساله احتمال آن که بتوانیم کل استان‌ها را به این سمت سوق دهیم وجود دارد این تحرک کلان در سطح ملی در مدیریت بودجه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، افتخاری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار