معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: فرش‌های دستباف مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان برای فروش به تهران ارسال و بعد از فروش به تجار به کشورهای اروپایی، آسیایی و سایر کشورها صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،مهدی خزاعی‌عرب، اظهار داشت: در 10 ماه امسال 2 هزار و 767 تخته فرش دستباف به متراژ 11 هزار و 974 مترمربع توسط مددجویان خوش ذوق این نهاد در استان بافته شده است.

وی افزود: فرش‌های مددجویان  این استان باکیفیت بسیار بالا تولید و به ارزش 59 میلیارد و 741 میلیون ریال به بازار فروش عرضه شده است.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پس از نفت، صنعت فرش دومین محصول صادراتی کشور است، تصریح کرد: تعداد یک هزار و 346 تخته فرش با متراژ 6 هزار و 124 متر مربع به ارزش 30 میلیارد ریال در تهران به فروش رسیده و بعد از آن به کشورهای اروپایی، آسیایی و سایرک شورها صادر می‌شود.

خزاعی‌عرب با بیان اینکه مابقی فرش‌های تولید شده مددجویان تحت پوشش در استان  به فروش رسیده است، گفت: صنعت فرش صنعتی آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور است و توسعه صنعت فرش در شرایط کنونی با توجه به کاهش درآمدهای نفتی راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: مددجویان توانمند این نهاد توانسته‌اند علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.