دولت آمریکا به عنوان حامی اصلی اشغال نامشروع اسرائیل، در آزار و اذیت، بدرفتاری و تجاوز به حقوق کودکان فلسطینی، شریک جرم این رژیم است. مقامات آمریکایی از انتقاد این خشونت‌ها خودداری و در برابر آن سکوت می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "کانترپانچ" در مقاله‌ای به قلم "مت په په" می‌نویسد: "ملک الخطیب"، دختربچه 14 ساله فلسطینی، 6 هفته پس از آنکه در مسیر مدرسه به خانه، در کرانه غربی اشغالی ربوده شد، روز جمعه، از زندانی که وی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در آن زندانی شده بود، آزاد گشت.
 
*** سالانه صدها کودک فلسطینی از طریق سیستم دادگاه نظامی اسرائیل، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند
«ملک»، کم سن و سال‌ترین دختر فلسطینی که تاکنون به اسارت نیروهای اشغالگر درآمده، یکی از صدها کودکی است که هر ساله از طریق سیستم دادگاه نظامی اسرائیل، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. به گفته «انجمن حقوق بشر و حمایت از اسرا» موسوم به «آدامیر»، از دسامبر 2014 تاکنون، 156 کودک فلسطینی زندانی شده‌اند که از این تعداد، 17 نفر از آن‌ها کم‌تر از 16 سال سن داشته‌اند. 

*** دولت آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی در تجاوز به حقوق کودکان فلسطینی 
دولت آمریکا به عنوان حامی اصلی اشغال نامشروع اسرائیل، در آزار و اذیت، بدرفتاری و تجاوز به حقوق کودکان فلسطینی، شریک جرم این رژیم است. مقامات آمریکایی از انتقاد این خشونت‌ها خودداری می‌کنند؛ این در حالی است که هرگونه مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغال خشونت‌آمیز اسرائیل را که مسئول نقض بی‌شمار حقوق کودکان فلسطینی است، محکوم می‌کند.

*** مقامات دولت اوباما، به اسارت درآمدن یک اشغالگر را «وحشیانه» و «ظالمانه» می‌خوانند
آگوست گذشته، در طول عملیات «لبه محافظ» رژیم صهیونیستی در غزه، دولت اوباما، بیش‌ترین خشم  خود را در طول 6 سال ریاست‌جمهوری وی، نسبت به درگیری اسرائیل و فلسطین ابراز کرد. پس از اسارت «هادر گلدین»، سرباز نیروهای اشغالی اسرائیل توسط نیروهای مقاومت فلسطین، مقامات دولت اوباما این اقدام را «وحشیانه» و «ظالمانه» خواندند.
صبح همان روز، پس از تقریبا 2 هفته جنگ بی‌امان که در طول آن صدها نفر از غیرنظامیان فلسطینی قتل عام شدند، طرفین برای برقراری یک آتش‌بس به توافق رسیدند. چند ساعت قبل از زمان تعیین شده آتش‌بس، نیروهای اشغالگر به عملیات تخریب تونل‌های داخل غزه ادامه دادند. این تونل‌ها برای انتقال غذا و کالا ـــ که به عنوان بخشی از محاصره 8 ساله تحمیل شده توسط اسرائیل و با نقض قوانین بین الملل، اجازه ورود به غزه را نداشتند ـــ مورد استفاده قرار می‌گرفتند. 


*** اسرائیل برای نابود کردن سربازان خود به پروتکل وحشیانه «هانیبال» متوسل می‌شود

هنگامی که نیروهای اشغالگر اسرائیل به یکی از این تونل‌ها رسیدند، با مقاومت مبارزان فلسطینی از گردان‌های قسام مواجه شدند و در این برخورد، چندین سرباز اسرائیلی کشته شد. پس از درگیری این طور به نظر می‌رسید که «گلدین» به اسارت نیروهای فلسطینی درآمده است.
طبق گزارش‌ها، پس از این اتفاق، نیروهای اشغالگر اسرائیل، پروتکل وحشیانه «هانیبال» را به اجرا درآوردند.
 
*** رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد که سربازانش کشته شوند تا این که به اسارت نیروهای مقاومت درآیند
ارتش اسرائیل از 30 سال پیش، قانونی را تحت عنوان «پروتکل هانیبال» در دستور کار خود قرار داده‌ است که بر اساس آن با هدف اینکه از به اسارت درآمدن سربازان اسرائیلی جلوگیری شود، دستور بمباران تمامی راه‌های فرار صادر می‌شود، حتی در صورتی که این اقدام جان آن سرباز را به خطر بیاندازد.
 به گفته خبرنگار «مکس بلومنتال»، نیروهای اسرائیلی «حمله‌ای سراسری به تمام منطقه‌ای که «گولدن» در آن به اسارت درآمده بود، راه‌اندازی کردند.» به گفته وی، این حمله، یکی از 3 حمله‌ای است که تحت عنوان «پروتکل هانیبال»، در طول حمله مرگبار اسرائیل به غزه در تابستان امسال، راه‌اندازی کرده است.

*** مقامات آمریکایی، نیروهای اشغالگر اسرائیل را مسبب اقدامات «وحشیانه» آن‌ها نمی‌دانند، بلکه آن را به فلسطینی‌ها نسبت می‌دهند
بنابراین، درحالی که اسرائیلی‌ها کمی قبل و یا هنگام زمان توافق شده برای آتش‌بس، حمله‌ای را راه‌اندازی کردند، نیروهای فلسطینی ــــ که در حال دفاع از خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی، آمبولانس‌ها، مراکز توانبخشی، نیروگاه‌ها و مدارس سازمان ملل در برابر این حمله وحشیانه بودند ـــ یکی از سربازان دشمن را به اسارت خود درآوردند که این اقدام هیچ منافاتی با قوانین جنگی ندارد. 
پس از این اتفاق، اسرائیل دستور داد تا با حمله‌ای مرگبار، سرباز خود را بکشند. اما نکته حائز اهمیت این است که مقامات آمریکایی، نیروهای اشغالگر اسرائیل را مسبب این اقدام «وحشیانه» نمی‌دانند، بلکه آن را به فلسطینی‌ها نسبت می‌دهند.

*** در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، 578 کودک به شهادت رسید
یک ماه بعد، وقتی که اسرائیل در نهایت با آتش‌بس‌ موافقت کرد (آتش‌بسی که هر روز با مصونیت از مجازات آن را نقض می‌کند) بیش از 2100 تن فلسطینی، از جمله 578 کودک به شهادت رسیده بودند.
در بین کودکانی که اسرائیل جان آن‌ها را گرفت، «شهیر ابو ناموس» 4 ساله که سرش با اصابت گلوله متلاشی شد؛ یا «فاریس» 5 ماهه که مادر و 18 تن دیگر به همراه وی در بمباران مجروح شدند؛ «شیما شیخ خالد» 5 روزه که پس از کشته شدن مادرش توسط حملات هوایی اسرائیل، قبل از موعد مقرر به دنیا آمد؛ و 4 پسرعمو از خانواده «بکیر»، «اسمائیل محمود» 9 ساله، «احد عاطف» 10 ساله، «ذکریا احد» 10 ساله و «محد رمیز»11ساله که در ساحل مشغول بازی فوتبال بودند، حضور دارند. 

*** نگرانی اوباما به اندازه‌ای نیست که انتقال سلاح به اسرائیل را که از آن‌ها برای قتل عام تعداد بیشتری از کودکان فلسطینی استفاده خواهد شد، متوقف کند
اما در مقابل، اوباما در شدیدترین لحن خود علیه جنایات اخیر اسرائیل، به نتانیاهو گفت که وی عمیقا نگران تشدید بیشتر درگیری است. با این حال، وی اقدامات اسرائیل را ــــ که تعداد بیشماری از گروه‌های حقوق بشری، از آن به عنوان جنایات جنگی یاد می‌کنند و خواستار ارجاع آن به دیوان بین المللی کیفری هستند ـــ «وحشیانه» یا «ظالمانه» نخواند. ظاهرا نگرانی وی به اندازه‌ای نبود که انتقال سلاح به اسرائیل را که از آن‌ها برای قتل عام تعداد بیشتری از کودکان فلسطینی استفاده خواهد شد، متوقف کند.

*** دولت آمریکا حتی با خشونت اسرائیل علیه کودکان شهروندان آمریکایی نیز مخالفت نمی‌کند
به اعتقاد نویسنده، دولت آمریکا حتی با خشونت اسرائیل علیه کودکان شهروندان آمریکایی نیز مخالفت نمی‌کند. چند هفته پیش از آن که حمام خون در غزه به راه افتد، «طارق ابو خضیر»، یک کودک فلسطینی ــ آمریکایی از «تمپا» واقع در ایالت فلوریدا، مورد ضرب و شتم شدید پلیس اسرائیل قرار گرفت. 
این نوجوان، مدت کوتاهی پس از آنکه پسرعموی وی ربوده شده و توسط شهرک‌نشینان یهودی، زنده زنده به آتش کشیده شده بود، همراه با خانواده خود به بیت المقدس سفر کرده بود. پلیس اسرائیل پس از حمله به طارق، که به جراحت شدید در سرش منجر شد، او را زندانی کرد. دولت آمریکا در مورد این اقدام، عمیقا ابراز نگرانی کرد، در حالی که باز هم آن را «وحشیانه» یا حتی «ظالمانه» نمي‌دانست. 

*** کودکان فلسطینی اغلب به پرتاب سنگ متهم می‌شوند
مقامات آمریکایی برای نوجوانانی که برخلاف طارق، تابعیت آمریکا را ندارند، نسبت به بد رفتاری اشغالگران مورد حمایت آمریکا با آن‌ها، حتی به اندازه طارق هم احساس نگرانی نمی‌کنند. به گزارش پایگاه اینترنتی «انتفاضه الکترونیک»، فلسطینی‌هایی که در شرق بیت المقدس اشغالی زندگی می‌کنند، اخیرا خواستار این  شده‌اند که نیروهای اسرائیلی از اذیت و آزار کودکان مدرسه‌ای و تحریک درگیری با آن‌ها دست بکشند.
به گفته گروه‌های حقوق بشر، کودکان فلسطینی اغلب به پرتاب سنگ متهم می‌شوند؛ همان اتهامی که به «ملک الخطیب» وارد شده بود. او علاوه براین، به حمل چاقو نیز متهم شده بود. اما این کار ــ با فرض این که اتفاق افتاده باشد ـــ در برابر شهرک‌نشینان اسرائیلی که با خود اسلحه حمل می‌کنند و بی آنکه مجازات شوند از آن‌ها استفاده می‌کنند، نباید مشکلی داشته باشد.

*** اعترافات اجباری کودکان فلسطینی در بازجویی‌های سربازان رژیم صهیونیستی
سربازان اسرائیلی، پس از آنکه ساعت‌ها به بازجویی ملک پرداختند، سرانجام موفق شدند تا او اعتراف بگیرند و او را محکوم کنند. «ملک»، درست مثل بسیاری از کودکان فلسطینی که توسط مقامات اسرائیل بازجویی می‌شوند، توسط یک بزرگسال همراهی می‌شد. پدرش صحت اعتراف او را رد کرد و به روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گفت: «شما چطور می‌توانید بدون حضور والدین و یک وکیل از او بازجویی کنید؟ اگر به همین روش از یک دختربچه بازجویی شود، او حتی به داشتن یک تفنگ M16 هم اعتراف می‌کند. «ملک اظهار بی‌گناهی کرد و گفت که وی نه سنگی پرتاب کرده و نه چاقویی با خود حمل کرده است.

*** پرتاب سنگ اقدامی قانونی برای مقاومت به شمار می‌رود
با این وجود در قوانین بین المللی، پرتاب سنگ اقدامی قانونی برای مقاومت به شمار می‌رود. مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1987، در قطعنامه‌ای حق مقاومت در برابر اشغال را قانونی شمرد و به صراحت، تروریسم را از «مبارزه مردم برای آزادی ملی» افتراق داد. این قطعنامه به مردمی که تحت رژیم‌های استعماری و نژادپرستانه و اشغال خارجی هستند، این حق را می‌دهد تا برای پایان دادن به این شرایط مبارزه کنند. 153 کشور به تصویب این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا و اسرائیل از انجام این کار خودداری کردند.
حتی مقاومت مسلحانه علیه نیروهای اشغالگر، به عنوان بخشی از مبارزه علیه اشغال، مورد حمایت است. بدیهی است که پرتاب سنگ مورد حمایت قطعنامه سازمان ملل قرار دارد. در حقیقت، حتی برخی از مردم می‌گویند که این وظیفه فلسطینی‌ها است که سنگ پرتاب کنند.

*** پرتاب سنگ، نوعی اقدام و استعاره از پایداری است
پرتاب سنگ، حق طبیعی و وظیفه هرکسی است که مخالف سلطه خارجی است. پرتاب سنگ، نوعی اقدام و استعاره از پایداری است. آزار و اذیت پرتاب کنندگان سنگ، از جمله یک کودک 8 ساله، بخش جدایی ناپذیری از الزامات شغلی یک حاکم خارجی است و کم‌تر از تیراندازی، شکنجه، سرقت زمین، محدودیت در جابه جایی و توزیع نابرابر منابع آب نیست.
اشغالگران اسرائیلی از پرتاب سنگ به عنوان بهانه‌ای برای تنبیه و اعمال خشونت علیه کودکانی چون «ملک» که سرزمینشان 47 سال است به طور غیرقانونی به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است، استفاده می‌کنند.

*** کودکان فلسطینی بازداشت‌ شده، قربانی یک الگوی سوء استفاده طراحی شده برای اخذ اعترافات اجباری
گروه حقوق بشر «دفاع بین المللی از کودکان فلسطینی» اعلام کرد: «سال گذشته، کودکان فلسطینی بازداشت‌ شده توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه غربی اشغالی، قربانی یک الگوی سوء استفاده طراحی شده برای اخذ اعترافات اجباری بودند.»
این گروه گزارش داد که اشغالگران اسرائیلی علیه کودکان فلسطینی از سلول انفرادی، محرومیت از خواب و شکنجه استفاده می‌کنند. این گروه در گزارش خود می‌نویسد: «مصونیت از مجازات برای این خشونت‌ها، مانع بزرگی در سال 2014 به شمار می‌رفت، در حالی که در همین سال، 9 شکایت علیه مقامات اسرائیلی در رابطه با بدرفتاری، شکنجه 5 کودک در بازداشت ارتش اسرائیل تنظیم شد. اما حتی کوچکترین کیفرخواستی علیه مرتکیبن این اقدامات منتشر صادر نشد.

*** از سپتامبر سال 2000 تاکنون، 2060 کودک فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده‌ اند
با این وجود، تنها چیزی که دولت آمریکا از آن به عنوان اقدام «وحشیانه» یاد می‌کند،  اسارت یک اشغالگر اسرائیلی به دست نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات نظامی دفاعی است. برای مقامات آمریکایی، جان فلسطینی‌ها ـــ حتی کودکانشان ـــ هیچ اهمیتی ندارد. اما وقتی نوجوانان اسرائیلی کشته می‌شوند، اوباما  و مقامات آمریکایی تسلیت خود را ابراز می‌کنند و برای آن تاسف می‌خورند. اما این اقدام هرگز متقابلا برای کودکان فلسطینی نیز صورت نمی‌گیرد. از سپتامبر سال 2000 تاکنون، 2060 کودک فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده‌ اند.
دولت آمریکا مدت‌ها است که روابط راهبردی‌ آن با اسرائیل، بیش از هر نگرانی برای عدالت و حقوق بشر، برایش اهمیت دارد. تنها خشم واقعی دولت آمریکا که قادر به نشان دادن آن است، زمانی است که فلسطینی‌ها جرات می‌کنند در برابر ظلم و ستم استعماری اسرائیل که تحت پشتیبانی آمریکا قرار دارد، مقاومت کنند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار