شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط روسیه در باره توافق نامه مینسک را با حداکثر ارا تصویب کرد .

پیش نویس قطعنامه روسیه در شورای امنیت تصویب شد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط روسیه را درباره توافق نامه " مینسک " و رعایت مفاد آن در بحران اوکراین به تصویب رساند . این قطعنامه روز سه شنبه با رای حداکثری تمام 15 عضو آن مورد قبول واقع شده است . 

ارائه این قطعنامه در 13 فوریه توسط مسکو و با هدف حمایت از اجرای توافق نامه مینسک مطرح شده بود . رهبران روسیه ، اوکراین ، فرانسه و المان هفته گذشته در مینسک گردهم آمدند و توافق نامه آتش بس موقت را تحت عنوان " توافق نامه مینسک " امضا کردند . 

در قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره وضعیت درگیری و ناآرامی های جنوب شرقی اوکراین و لزوم دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به آن ابراز نگرانی شده است . 

در بخشی از این بیانیه آمده است : اعضای شورای امنیت عمیقا در مورد نقض آتش بس در اوکراین ابراز تاسف می کنند . علیرغم اعلام وضعیت آتش بس از تاریخ 15 فوریه ، این توافق رعایت نشده و درگیری ها همچنان در شرق اوکراین ادامه دارد . خشونت ها در شهر " دبالتسوو " اوکراین نیز موجب بروز خسارات فراوانی شده است . 

همچنین در قطعنامه پیشنهادی روسیه تاکید شده است : تمامی اعضای شورای امنیت خواستار توقف هر چه سریعتر خشونت ها در اوکراین و عمل به تعهدات توافق نامه مینسک از سوی طرف ناقض می باشد . اعلام آتش بس ، ایجاد منطقه حائل و نیز خروج تسلیحات سنگین نظامی از مناطق درگیری از جمله مفاد توافق نامه مینسک به شمار می آید . 




انتهای پیام /
برچسب ها: شورا ، روسیه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار