وزیر خارجه آرژانتین اعلام کرده است در نامه به جان کری خواستار مطرح شدن پرونده انفجار مرکز یهودیان در مذاکرات هسته ای شده است‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزیر خارجه آرژانتین اعلام کرده است در نامه به جان کری خواستار مطرح شدن پرونده انفجار مرکز یهودیان در مذاکرات هسته ای شده است‎.
آرژانتین اعلام کرده است که امروز سه شنبه از آمریکا درخواست کرده است که برای آنچه حل و فصل موضوع انفجار آمیا خوانده ، این موضوع در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 مطرح شود.
هکتور تیمرن وزیر خارجه آرژانتین امروز در نامه ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا ، اعلام کرده است که بوینس آیرس ،برای بار دوم درخواست می کند موضوع آمیا در مذاکرات هسته ای مطرح شود.
وی در نامه به کری نوشته است که : " من از شما می خواهم موضوع آمیا را در مذاکرات هسته ای با ایران مطرح کنید."
در مورد پرونده آمیا ، رژیم تروریست اسرائیل بارها ایران را متهم کرده است که در این حادثه نقش اساسی را ایفا کرده است ، اما جمهوری اسلامی ایران تاکنون این سخنان بی پایه و اساس را قویا رد کرده است.آلبرتو نیسمان ، دادستان ویژه این پرونده مدعی شده بود که رئیس جمهور آرژانتین ، مدارک دخالت ایران در آمیا را پنهان می کند.جسد نیسمان 28 دی ماه 93 ، در منزلش ، پیدا شد.به این ترتیب ، رئیس جمهور آرژانتین مظنون به همکاری با ایران برای پنهان کردن مدارک شد. بر اساس اسناد ویکی لیکس در سال2010 ،نیسمان متهم به همکاری با سرویس اطلاعات آمریکا و سفارت آمریکا دربوینوس آیرس است.مرکز همیاری یهودیان نام ساختمان هفت طبقه‌ای در شهر بوئنوس آیرس بود که مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین "Asociacion Mutual Israellita Argentina" وابسته به کمیته یهودیان آمریکا، با نام اختصاری، آمیا "AMIA" در آن قرار داشت. بعد از انفجار در آن ، 85 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار