نیروهای ترکیه پس از 13 سال از پادگان موسوم به "کمپ دوغان" در نزدیکی کابل خارج و آنجا را به نیروهای دولتی افغان تحویل دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  به نقل از پایگاه خبری "هابرلر"، ژنرال "محمد جاهد باکر' و ژنرال

"عزیزالدین ایار"به عنوان نمایندگان وزارتخانه های دفاع ترکیه و افغانستان و نیز سایر مقام های ارشد دولت افغانستان در مراسم بدرقه نیروهای ترکیه که از سال 2002 میلادی در این پادگان حضور داشتند و تحویل آن شرکت کردند.

ژنرال ترکیه ای در سخنرانی خود در این محل با تاکید بر اینکه پادگان مذکور با تجهیزاتش تحویل داده شد، گفت: ما این کمپ را به برادران افغان خود تحویل می دهیم، اما ما همچنان در آینده به همکاری با آنان ادامه می دهیم.

وی افزود: طی 13 سال گذشته،250 هزار شهروند افغانستان در بیمارستان این پایگاه معالجه و مداوا شده اند.

بر پایه این گزارش، نیروهای ترکیه که شمار آنان ذکر نشده، در پادگان یاد شده به ترکیه بر نخواهند گشت و به ماموریت خود در فرودگاه بین المللی کابل(حامد کرزای) ادامه خواهند داد.

12 دی ماه گذشته کنترل امنیت و مدیریت فرودگاه بین المللی"حامد کرزای" کابل از روز نخست سال جدید میلادی، طی مراسمی به نیروهای ترکیه واگذار شد.

ژنرال "جان مک مولن" فرماندهی نیروی هوایی ناتو در افغانستان در این مراسم، امنیت فرودگاه حامد کرزای را نمونه ای از همکاری مثبت کشورهای عضو ناتو دانست.

امنیت و مدیریت فرودگاه بین المللی کابل پیش از این به عهده نیروهای فرانسوی بود.

این فرودگاه پیشتر با نام فرودگاه بین المللی کابل خوانده می شد که از اکتبر گذشته به فرودگاه بین المللی حامد کرزای تغییر نام یافت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.