مظفر در همایش طرح برخورد ضربتی با تاکسی‌های غیر فعال مطرح کرد:

آغاز طرح ضربتی با تاکسی‌های غیر فعال از 2 اسفند/ تدوین آیین نامه جدید انضباطی تاکسیرانان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت:طرح ضربتی برخورد با تاکسی‌های غیر فعال با عنوان طرح شهاب از 2اسفند آغاز خواهد شد.

در حال به روزرسانی/آغاز طرح ضربتی با تاکسی‌های غیر فعال از 2اسفند/ تدوین آیین نامه جدید انضباطی تاکسیرانان
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در همایش طرح ضربتی برخورد با تاکسی‌های غیر فعال که امروز (سه شنبه)  در ساختمان پلیس راهور تهران برگزار شد با اشاره به برخورد با تاکسی‌های غیر فعال اظهار کرد: طرح برخورد با تاکسی‌های غیر فعال از 2اسفند به صورت ضربتی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه مسائل رفاهی همچون بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر 80هزار تاکسیران، استفاده از اماکن تفریحی و ورزشی و مسائلی که به تکریم و پشتیبانی این قشر زحمت کش مربوط می شود اقداماتی را انجام داده‌ایم افزود: هفته آینده تجلیل از تاکسیرانان نمونه برگزار خواهد شد همچنین راه اندازی دانشکده تاکسیرانی با هدف آموزش دانش فنی تاکسیرانی از دیگر کارهایی بود که برای تاکسیرانان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سلبی و برخورد با تخلفات تاکسیرانان نیز مسئولیت مهم و تعیین کننده‌ای داریم گفت: آیین نامه انضباطی تاکسیرانان دچار نقص جدی بود و سازمان تاکسیرانی قدرت بالایی در خصوص بازدارندگی نداشت که در 2سال گذشته تلاش کردیم آیین نامه جدید تاکسیرانان را تدوین کنیم و این آیین نامه هم ا کنون به تصویب شورای شهر تهران رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: براساس این آیین نامه کدهای جریمه همه تخلفات از جمله نداشتن معاینه فنی، نظافت نامناسب خودرو و رفتار و کردار ناشایست تاکسیرانان احصا شده است و هر متناسب با هر تخلف تاکسیرانان یک تا سه امتیاز منفی دریافت می‌کنندهمچنین جریمه نقدی بر اساس مصوبه شورای شهر تهران به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ثبت تخلفات از طریق واحدهای کنترل و گشت ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود تصریح کرد: این واحدها می توانند از طریق سامانه هوشمند 1888 از نظر مردم در خصوص تاکسی مورد نظر مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طرح شهاب به عنوان یک طرح ضربتی در حوزه نظارت میدانی با کمک پلیس صورت می‌‌گیرد تاکید کرد: یکی از اهداف این طرح برخورد با تاکسیرانانی است که کارنامه هوشمندی که طی پنج دوره فراخوان آن اعلام شده است را دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این دسته از تاکسیرانان 10درصد کل تاکسیرانان تهران را شامل می‌شوند افزود: پلیس راهور در طرح شهاب در مناطق 22 گانه این مسئولیت را بر عهده دارند که با متوقف کردن همه تاکسی‌ها نسبت به ارائه کارنامه هوشمند از سوی تاکسیرانان اقدام کنند و در صورتی که تاکسیرانان فاقد این  کارنامه باشند آنان را با جریمه اعمال قانون کنند.

مظفر افزود: امیدواریم بتوانیم با این کار از تاکسیرانان سو استفاده  گر که از سهمیه سوخت و طرح ترافیک تاکسی استفاده می‌کنند برخورد قاطعی داشته باشیم از اینرو در هفتصد ایستگاه از ورود تاکسی‌های فاقد کارنامه  هوشمند ممانعت به عمل خواهیم آورد.

وی برخورد با تاکسی‌هایی که چندین سال است در کوچه‌های شهر غیر فعال هستند را از دیگر اهداف طرح شهاب عنوان کرد و افزود: همه پرسنل سازمان تاکسیرانی به عنوان بازرسین ویژه در طرح شهاب مشارکت خواهند کرد و با ارائه مستنداتی در خصوص توقف یک تاکسی خاص در یک نقطه از شهر نسبت به معرفی آن اقدام خواهند نمود از اینرو یک سیستم انگیزشی مناسب برای تاکسی‌ها گذاشته‌ایم و به هر میزانی که این شناسایی و معرفی انجام شود از این پرسنل قدردانی به عمل می‌آید.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت شهروندان بهترین نوع نظارت است یادآور شد:مسئله دیگری که در طرح شهاب مطرح است مشارکت شهروندان دراین طرح در خصوص معرفی تاکسیرانانی که خودروی خود را متوقف کرده‌اند است بدین صورت است که این شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی، فرمی را که در همین زمینه تعبیه شده است دریافت نمایند و نسبت به شناسایی و معرفی این تاکسی‌ها اقدام نمایند، به همین منظور هدایایی را نیز برای مردمی که در طرح ضربتی برخورد با تاکسی‌های غیر فعال شرکت کرده‌اند خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مظفر ، تاکسی ، آیین نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار