معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از آغاز فعالیت های کشورهای عضو IPC برای حفظ رشته فوتبال هفت نفره در بازی های پارالمپیک خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛با توجه به اینکه در نشست اخیر هیئت رئیسه IPC مقرر شد این رشته از بازی های پارالمپیک 2016 به بعد از گردونه مسابقات خارج شود، کشورهای عضو کمیته بین المللی پارالمپیک برای جلوگیری از عملی شدن این امر، اقداماتی را آغاز کردند.

برجسته با اعلام این خبر گفت: کمپین های مختلفی در شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از حذف رشته فوتبال هفت نفره تشکیل شده و همچنین کمیته های ملی پارالمپیک کشورهای مختلف نیز با نامه نگاری برای جلوگیری از این مساله اقدام کرده اند.

وی افزود: کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز با ارسال نامه ای به IPC با ارائه استدلالاتی از این کمیته درخواست کرد تا از عملی شدن این تصمیم جلوگیری کند.

برجسته خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کم رنگ شدن حضور کشورها در مسابقات به دلایل مختلفی از جمله بالابودن هزینه ها، طولانی شدن زمان مسابقات و بعد مسافت میزبان، اتفاق می افتد،  بنده نیز روز گذشته نامه ای را به رئیس فدراسیون جدید التاسیس فوتبال هفت نفره ارسال کردم و طی  آن راهکارهایی نظیر کاهش هزینه های دریافتی، کوتاه شدن زمان برگزاری مسابقات و نیز انتخاب کشورهایی که از نظر دسترسی، سهل الوصول تر باشند، ارائه شد تا با استفاده از این راهکارها مسابقات بیشتری با حضور اکثریت کشورها برگزار شود و این رشته رونق بیشتری بگیرد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در پایان اعلام کرد: تورنومنت بین المللی فوتبال هفت نفره فروردین ماه سال آینده به میزبانی کشور پرتغال برگزار خواهد شد و من با دعوت فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره ، به عنوان سرکلاس بند در این رقابت ها حضور می یابم.

وی در این زمینه افزود: کشورهای پرتغال، اکراین، هلند، آمریکا و آرژانتین در این رقابت ها حضور دارند و من به عنوان سرکلاس بند در راس گروهی متشکل از یک پزشک اماراتی و فیزیوتراپ پرتغالی به امر کلاس بندی ورزشکاران خواهیم پرداخت.

این تورنمنت بین المللی از یکم تا هشتم فروردین ماه سال 94 در کشور پرتغال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار