تابش گفت: حفظ اراضی کشاورزی هدف اصلی بنیاد مسکن است و اجرای طرحهای هادی خسارت به باغات و اراضی کشاورزی وارد نمی‌کند.

حفظ اراضی کشاورزی هدف اصلی بنیاد مسکن است/ طرحهای هادی هیچ خسارتی به باغات و اراضی مرغوب وارد نمی‌کندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان امور اراضی کشور به امضا رسید.

بر اساس این گزارش علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه مشترک آغاز همکاری و ارتباط بین شهرستانها خواهد بود گفت: با این تفاهم‌نامه کمک به حفظ اراضی کشاورزی و باغات کشور کمک می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان متولی اصلی توسعه روستاها و مسئولان ما در سازمان امور اراضی کشاورزی به عنوان متولی حفظ اراضی کشاورزی در نهایت برای تولید محصولات کشاورزی همکاری مشترک می‌نماییم.

تابش اظهار داشت: عمده طرحهای ما بر این پایه استوار است که بعد ازاین هیچ تغییر کاربری در داخل اراضی صورت نگیرد حتی اگر طرح هادی در آن منطقه اجرا شده باشد ما این طرح را برای حفظ اراضی تغییر می‌دهیم.

رییس بنیاد مسکن تصریح کرد: سازمان بنیاد مسکن استعلامهای لازم را می‌گیرد و هر جا که اراضی مرغوب و مستعد برای کشاورزی است را حفظ می‌کند و برای تصویب طرحهای هادی از مناطق دیگر استفاده می‌کند.

تابش افزود: با همکاری مشترک هیچ مانعی برای تولید منطقی در روستاها و توسعه فضاهای گردشگری به وجود نخواهیم آورد.

وی در ادامه توضیح داد: این رویه باعث می‌شود تولید را گسترش دهیم و همت کنیم برای آن که روستاهای ما با یک چهارچوب و قواعد و با حفظ اراضی خود توسعه پیدا کنند و هیچ محدودیتی را برای مردم ایجاد نکنیم.

رییس بنیاد مسکن اظهار داشت: همکاری ما به سازمان اراضی کشور سازمان‌یافته‌تر می‌شود وهمچنین در سطح استانها خلا قانونی که ایجاد شده بود بررسی می‌کنیم و سامان‌دهی می‌نماییم.

وی یادآور شد: آب و خاک و ضروریات اراضی را تامین می‌کنیم زیرا درصورت حفاظت نکردن از آنها خسارتهای غیر قابل جبرانی ایجاد می‌شود.

تابش با اشاره به اینکه موضوع حفظ اراضی و باغات دغدغه اصلی رهبر است گفت: در هر جا که نیاز به تغییر باشد حتی در طرحهای هادی ما آن را بررسی می‌کنیم و با بازنگریهای لازم تغییرات لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنیاد ، مسکن ، هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار