جلیلی در همایش جامعه اسلامی دانشجویان:

معنویت و دین بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت اجتماعی نشود

معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان این که ما برخی مواقع معنویت و دین را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌های اجتماعی می‌کنیم گفت: امیرالمومنین مخالف این مسئله بودند ما نیز باید کاری کنیم عدالت، معنویت و مسئولیت اجتماعی دوش به دوش هم حرکت کنند.

معنویت و دین بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت اجتماعی نشود
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران وحید جلیلی معاون فرهنگی شهردار مشهد در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان جنبش‌های دانشجویی و ایجاد تمدن نوین در مشهد در حال برگزاری است گفت: امام عزیزمان در آخر عمر شریفشان در هیچ جمعی یک کلمه سخنرانی نکرده و هیچ سخنرانی از ایشان در دسترس نداریم، البته غیر از پیام‌های نوروزی و در این سال‌ها امام(ره) مشغول نوشتن بود و اگر  کسی بخواهد به طور فشرده عصاره‌ای از تفکر امام را بررسی کند می‌تواند با مطالعه جلد 21 صحیفه ایشان که در یک سال آخر آن را نگاشته‌اند دست یابد.
 
جلیلی با بیان این که متاسفانه نسل‌های جدید انقلاب کمترین آشنایی به تفکر امام را دارند اظهار داشت: نسل جوان کمترین وقت را برای مطالعه در رابطه با تفکرات امام گذاشته امام خمینی(ره)  به عنوان یک متفکر و عارف در جامعه ما غایب است و گزاره‌های رسمی ایشان چندان شناخته نیست.
 
معاون فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به نگرانی‌های امام(ره) در رابطه با انتقال نادرست انقلاب به نسل‌های آینده افزود: امام می‌فرمودند که نگذارید روایت انقلاب روایت نخبگان شود و برای انتقال انقلاب به سراغ توده‌ها و پابرهنه‌ها روید اگر این توصیه امام عملی نگردد با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود.  
 
وی افزود: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی معتقد بودند که مردم به خاطر ظلم و تحجر قیام کرده و می‌فرمایند باید نشان دهید که مردم به دنبال جایگزینی اسلام ناب با اسلام سلطنتی و آمریکایی بودند.
 
جلیلی با بیان این که جامعه اسلامی دانشجویان وقتی که چنین نامی را برگزیده است ابتدا باید مشخص کند که جامعه کدام اسلام است عنوان کرد: اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی باید شناخته شود و تشکل‌های دانشجویی در این راستا رسالت شناسایی اسلام را برعهده دارند.
 
معاون فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی مبارزه با تحجر است اما آیا در این رابطه چه میزان به دانشجویان توضیح داده شده است آیا یک صدم بحث‌های مختلفی که داشتیم درباره تحجر صحبت شده است متاسفانه با وجود تاکید و هشداری که امام در رابطه با مسئله تحجر داشتند ما به این مسئله نپرداخته‌ایم.  
 
وی با بیان این که متحجرین نسبت به امام کینه دارند چرا که ایشان آبروی آن‌ها را برده است افزود: امام متحجرین را در کارهایی که انجام نمی‌دهند می‌بینند نه کارهایی که انجام می‌دهند امام پیرو واقعی اهل بیت(ع) بود و با ظهور امام جامعه بار دیگر خویش را بازخوانی و منجر به برطرف شدن غفلتمان شد.
 
جلیلی با بیان این که ما برخی مواقع معنویت و دین را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌های اجتماعی می‌کنیم گفت: امیرالمومنین مخالف این مسئله بودند ما نیز باید کاری کنیم عدالت، معنویت و مسئولیت اجتماعی دوش به دوش هم حرکت کنند.
 
معاون فرهنگی شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: ما باید امروز پرچم اسلام ناب محمدی و علم آن را بشناسیم و جلوی مخلوط شدن آن با اسلام‌های قلابی را بگیریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، فرهنگی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار