کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری امریکا در پی تشکیل شبکه‌ای بین المللی برای مبارزه با تروریسم است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد «باراک اوباما»، رئیس جمهوری امریکا بر آن است تا برای مبارزه با تروریسم شبکه‌ای بین‌المللی ایجاد کند. 

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد در کاخ سفید، با اشاره به برگزاری نشست بین المللی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در واشنگتن، اظهار داشت در این همایش، تلاش خواهد شد تا راه‌های توقف بنیادگرایی، عضو گیری در سازمان‌های تروریستی و دعوت به اقدامات خشونت بار، مورد بررسی قرار گیرد. 

پس از وقوع حوادث تروریستی پاریس و کپنهاگ و همچنین کشته شدن ۲۱ قبطی مصری به دست نیروهای داعش در لیبی، دولت امریکا تلاش می‌کند برای بررسی چگونگی برخورد با این پدیده‌ها، کار‌شناسان و نمایندگان شماری از دولت‌ها را در واشنگتن گرد هم آورد. 

این مقام بلند پایه، که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما در پی آنیم تا شبکه‌ای گسترده برای مبارزه با افراط گرایی خشونت طلبانه ایجاد کنیم. ما به دنبال عمل هستیم و به بخش خصوصی، مسئولان شهرهای مختلف جهان، سازمان‌های غیر دولتی و تمام کسانی که می‌توانند راه حلی ارائه دهند، گوش فرا می‌دهیم». 

علاوه بر اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل متحد، نمایندگانی از کشورهای مختلف در همایش ضد افراط گرایی امریکا شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار