لغو لایحه "ممنوعیت روابط مالی با ایران" سنا توسط کنگره/ تلاش "تویوتا" برای تداوم حضور در ایران

نمایندگان ایالت می سی سی پی در کنگره ، لایحه قطع همکاری های مالی با ایران را که توسط سنا به تصویب رسیده بود ، لغو کردند .

لغو لایحه
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کلاریون لگر ؛ نمایندگان ایالت می‌سی‌سی‌پی در کنگره ، لایحه قطع همکاری‌های مالی با ایران را به دلیل تاثیرات مخربی که بر یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی می گذارد و توسط سنا به تصویب رسیده بود ، لغو کردند . 

این لایحه سنا تحت عنوان " ممنوعیت سرمایه گذاری در ایران " در کنگره باقی ماند تا نمایندگان اصلاحاتی را در آن انجام دهند . این اصلاحات به منظور کاهش خسارات و عواقب ناخواسته ای  است که تصویب آن به شرکت بزرگ "تویوتا " وارد می کند . تویوتا یکی از بزرگترین و عظیم ترین شرکت های آمریکایی محسوب می شود.

بر اساس لایحه تصویب شده در سنا ، می‌سی‌سی‌پی از هرگونه همکاری با نهادهایی که در ایران سرمایه گذاری کرده و یا با آن دارای روابط مالی و اقتصادی هستند ، ممنوع شده است . یکی از شرکت هایی که مشمول این قانون سنا شده است " تویوتا " می باشد که تحت قوانین ویژه  " دفاع ملی آمریکا " مشتری نفت خام ایران است . 

گفتنی است تویوتا یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی با حجم انبوه تولید روزانه انواع خودرو است و یکی از شعبه های کارخانه ای آن نیز در شمال می سی سی پی قرار دارد . تویوتا بعنوان تامین کننده بخشی از خودروهای دولتی در آمریکا نیز به شمار می آید . 

سخنگوی تویوتا نیز در اظهاراتی گفته است : ما تلاش می کنیم تا به نمایندگان تفهیم کنیم در صورت تصویب چنین لایحه ای چه خسارات و زیان هایی بر " تویوتا " وارد خواهد شد . 

انتهای پیام /
برچسب ها: لایحه ، کنگره ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۳:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
کاملا مشخصه که نمی تونن از بازار ایران دل بکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ایران اسلامی
۰۹:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
تحریم همون قدر که به ما ضربه می زنه به دشمن هم ضربه می زنه اما اونا بروز نمی دن مگه یه جاهایی که خیلی گیر بیفتند.....................
آخرین اخبار