ژابیز زربخش در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با ویلنسلش سه قطعه از ژول ماسنه، گابریل فوره و فرانتس شوبرت را می‌نوازد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، بخش استعدادهای درخشان در این جشنواره آخرین اجرایش را به حضور دو نوازنده خواهر اختصاص داده است. ژابیز و گلریز زربخش امسال در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند.

ژابیز زربخش نوازنده ویلن و عضو آنسامبل «نیواک» درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای من شامل دو بخش است. ابتدا دونوازی ویلنسل و پیانو را دارم که کیمیا محمدی در کنار من پیانو می‌نوازد. در بخش بعدی در کنار خواهرم گلریز زربخش به اجرای دونوازی ویلنسل و ویلن می‌پردازیم.

زربخش درباره بخش دونوازی ویلنسل و پیانو گفت:‌ در این بخش سه قطعه اجرا می‌کنیم که عبارتند از «ملودی» اثر ژول ماسنه برای ویلنسل و پیانو، «لالایی» اثر گابریل فوره برای ویلنسل و پیانو، سونات «آرپجیونه» اثر فرانتس شوبرت برای ویلنسل و پیانو.

این نوازنده ویلنسل درباره اجرای مشترک با خواهرش گفت: در بخش پایانی اجرایمان به همراه خواهرم به روی صحنه می‌رویم و هشت قطعه برای ویلن و ویلنسل اثر راینهولد گلیر را می‌نوازیم.

ژابیز زربخش موسیقی را از کودکی با فراگیری پیانو آغاز کرد و پس از ورود به هنرستان موسیقی نوازندگی ویلنسل را نزد استاد داوود جعفری فراگرفت و سپس مدارک ممتاز در رشته نوازندگی ویلنسل را از كنسرواتوار دولتی كمیتاس ایروان اخذ کرد.

وی در این دوره نزد دکتر آرمن مسروپیان تحصیل کرد و به اجرای رسیتال، دوئت، تریو و کوارتت‌های بسیاری پرداخته است. درجشنواره بین المللی موسیقی فجر سال های 1377 و1379موفق به اخذ دیپلم افتخاردر نوازندگی ویلنسل و در سال 1387 به عنوان عضو آنسامبل نیواک موفق به دریافت رتبه نخست و تندیس جشنواره شد. همچنین وی تا کنون کنسرت های بسیاری با آنسامبل نیواک اجرا نموده است. 

ژابیز زربخش در روز 5 شنبه 30 بهمن 1393در ساعت 15 و در سالن رودکی به اجرای برنامه می‌پردازد.

در بخش استعدادهای درخشان سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 نوازنده حضور دارند. 

علاقمندان می‌توانند اخبار و عكس‌های مربوط به این جشنواره را در سایتwww.fajrmusicfestival.com   و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30   مشاهده كنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار