عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه الزهرا برای کشور یک سرمایه و افتخار است و علت آن هم این بوده است که مدیریت آن برعهده استادان زن بوده و نمونه‌ای از توجه نظام اسلامی ما به رشد علمی زنان است.

دانشگاه‌الزهرا نمونه‌ای از توجه نظام اسلامی به رشد علمی زنان است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشگاه الزهرا که امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، ضمن عرض تبریک خدمت اساتید و دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: این یک افتخار است برای کشور و دانشگاه الزهرا که نیم قرن عمر پرافتخار خود را سپری کرده و در حالی که مهترین و بزرگترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران 80 ساله می‌شود این دانشگاه که اختصاص به خانم‌ها دارد 50 ساله می‌شود.

وی افزود: اهمیت این مسئله به این برمی‌گردد هنگامی که مدرسه عالی دختران در سال 43 تأسیس شد به خوبی این اتفاق را به یاد دارم و علت آن این است که در سالهای 41 و 42 که مقدمات انقلاب اسلامی آغاز شد تا 15 خرداد پدید آمد یکی از مسائلی که مطرح بود موضوع زنان بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از زمان تأسیس این مدرسه تحولات زیادی اتفاق افتاده است و حوادث تلخ و شیرینی رخ داده و چندین بار اسم این مدرسه عوض شده تا بالاخره به نام مبارک حضرت زهرا مزین گردیده است.

حداد عادل بیان کرد: دانشگاه الزهرا برای کشور یک سرمایه و افتخار است و علت آن هم این بوده است که مدیریت آن برعهده استادان زن بوده و نمونه‌ای از توجه نظام اسلامی ما به رشد علمی زنان است.

وی افزود: هنگامی که امام(ره) در پاریس بودند بسیاری می‌پرسیدند اگر انقلابتان پیروز شود با تحصیل زن‌ها چه می‌کنید امام در پاسخ فرمودند: شما صبر کنید ببینید ما چه می‌کنیم و اکنون پس از گذشت 50 سال وجود ده هزار دانشجو، ده دانشکده و دوره‌های دکتری در این دانشگاه سندی از توجه جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش خانم‌ها بوده‌ است.

حداد عادل در ادامه به سابقه شکل‌گیری دانشگاه الزهرا پرداخت و اینکه محل این دانشگاه باقی متعلق به مستوفی‌الممالک از رجال میهن دوست و خدمت‌گزار در دوره قاجار بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از فرصت پیش آمده در این جشن استفاده می‌کنم و توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که در کنار رشته‌های فیزیک وشیمی و مانند این‌ها که وجودشان لازم است جای رشته مدیریت خانواده خالی است و این یک ضرورت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار