مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: 42 درصد نهال های آذربایجان شرقی در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس منوچهر رحمانی با بیان این مطلب افزود: امسال 880 هزار اصله نهال مثمر در نهالستان های مجاز در این شهرستان تکثیر و تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: 12 هکتار از اراضی آذرشهر در قالب پنج نهالستان به تولید و پرورش نهال های گوناگون درختان میوه اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر نهال های تولید شده در این شهرستان را بادام، سیب ، گردو، گوجه، زردآلو، انگور، گلابی، هلو، انجیر، خرمالو و پسته اعلام کرد و گفت: همه نهال های تولید شده دارای گواهی سلامت هستند.

رحمانی افزود: نهال کاران با استفاده از نظرات علمی کارشناسان کشاورزی برای روش های پیوندی و ایجاد مقاومت در آنها در برابر نوسانات آب و هوایی فعالیت های تجربی را نیز انجام می دهند.

وی انتخاب نوع بذر نهال، آبیاری مناسب و به موقع، بهره گیری از کودهای حیوانی، فضای مناسب نهالستان و استفاده از نظرات کارشناسان کشاورزی و باغداران مجرب را در تولید و پرورش نهال بسیار مفید دانست و اظهار کرد: نوع نهال همان زیر ساخت اولیه باغ و مواد اصلی و تشکیل دهنده آن می باشد. 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.