شیخ سلمان: خانواده فوتبال آسیا یک بار دیگر ثابت کرد که توانایی بسیار بالایی دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شیخ سلمان در نامه خود نوشت: پس از برگزاری شصتمین سالگرد کنفدراسیون فوتبال آسیا، بسیار خوشحال هستم که سال 2015 را با برگزاری موفق رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آغاز کردیم و این واقعه را نقطه عطفی در راستای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر می دانم. لازم به ذکر است که از همین جا به استرالیا به عنوان میزبان و قهرمان این دوره از رقابتها تبریک بگویم.

وی افزود: خانواده فوتبال آسیا یک بار دیگر ثابت کرد که توانایی و قدرت سازماندهی رویدادهای مهم در سطح جهانی را به عنوان میزبان دارد. برگزاری تورنمنت های این چنین حرفه ای نتیجه تجربه سالها تلاشمان در عرصه فوتبال است و گواه این مطلب، حضور پر رنگ صدها هزار هوادار در استادیوم ها و پیگیری مخاطبان بی شمار دیگر از طریق پوشش رسانه ای فوق العاده تلویزیون است. البته با وجود اینکه تلویزیون نقش اصلی در راستای پوشش دهی رقابتهای جام ملتهای آسیا را داشت، لازم است که به حمایت برجسته روزنامه نگارانی که خستگی ناپذیر اخبار این تورنمنت را پوشش می دادند، اشاره کنم.

"هیروشی کاگاوا" نمونه بارز این مدعاست، زیرا که این روزنامه نگار ژاپنی اخبار فوتبال را برای مخاطبان زیادی در طول شش دهه گذشته پوشش داده است و از برجسته ترین دستاوردهای وی می توان به پوشش خبری 10 دوره جام جهانی یاد کرد. لازم به ذکر است که در این راستا کاگاوا توانست نشان افتخار فیفا را از سپ بلاتر به عنوان مسن ترین خبرنگار حاضر در جام جهانی 2014 دریافت کند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه درباره برنامه رقابتهای پیش روی فدراسیون های عضو گفت: با وجود اینکه برگزاری چندین مسابقه مهم برای فدراسیون های عضو در دستور کار ما قرار دارد، صمیمانه امیدوارم که این روحیه مثبتی که در ابتدای سال کسب کردیم تبدیل به اقدامات تاریخ ساز شده و بتواند نتایج ملموسی را برایمان رقم بزند. در حال حاضر نه تنها مرحله مقدماتی رقابتهای زیر 23 سال را برای تعیین نمایندگان آسیا جهت حضور در بازی های المپیک 2016 ریو در پیش داریم، بلکه باید از ماه ژوئن امسال اولین دوره از رقابتهای مقدماتی ادغام شده جام ملتهای آسیا 2019 و جام جهانی 2018 را پشت سر بگذاریم. معتقدم که این ساختار جدید هیجان بازی‌ها را برای تلاش فدراسیون های عضو در جهت صعود به مراحل بالاتر بیشتر خواهد کرد. علاوه بر این، مطمئن هستم تجدید نظر بر روی معیارهای حضور تیم های واجد شرایط در لیگ قهرمانان آسیا، رقابت باشگاه ها را در سطح آسیا بیشتر خواهد کرد.

وی در پایان افزود: امسال در صحنه های بین المللی فوتبال، برگزاری رقابتهای جام جهانی زیر 20 سال با میزبانی نیوزیلند و زیر 17 سال با میزبانی شیلی و همچنین جام جهانی فوتبال بانوان با میزبانی کانادا را پیش روی داریم و در این میان شاهد حضور نمایندگان قاره آسیا در این رقابتها و همچنین حضور تیم بانوان ژاپن به عنوان قهرمان کنونی جهان در رقابتهای جام جهانی کانادا هستیم. بر این اساس من امیدوارم که مردم ما عملکرد فوق العاده ای در تمام سه مسابقه امسال ارائه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار