برخی افراد به محض اینکه سرشان را روی بالش می گذارند دچار سرفه های مزمن می شوند و شبانه این عارضه به سراغشان می آید ؛علت این سرفه های مکرر در هنگام شب چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایسنا، یک متخصص بیماری‌های ریوی به بررسی علت سرفه‌های مکرر شبانه پرداخت و گفت: تداوم سرفه بیش از 4 هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد. دکتر اردا کیانی درباره علت تشدید سرفه‌های شبانه در افرادی که زمینه ابتلا به هیچ گونه بیماری زمینه‌ای را ندارند گفت: علت سرفه‌های مزمن شبانه به سه دسته عمده از قبیل سینوزیت و ترشحات پشت حلق، ریفلاکس معده(بازگشت اسید معده) و بیماری‌های انسدادی ریه مانند COPD و آسم تقسیم بندی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تداوم سرفه بیش از 4 هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد عنوان کرد: بیماری‌های سیوزیت و ترشحات پشت حلق و ریفلاکس معده جزو عمده‌ترین دلایل سرفه‌های شبانه هستند بنابراین به افراد توصیه می‌شود اگر سرفه‌های شبانه آنها بیش از 4 هفته به طول انجامید حتما جهت عکس و رادیوگرافی از سینه و ریه به پزشک مراجعه کنند. این متخصص بیماری‌های ریوی در ادامه افزود: هنگامی که افراد دچار سرفه‌های شبانه شدند می‌توانند با مصرف برخی درمان‌های خانگی مانند آویشن و عطر پیچک سمی، شربت ضد سرفه، انجام بخور و کاهش میزان مصرف غذاهای شبانه به بهبود سرفه‌های شبانه کمک کنند.

 

وی با توجه به افرادی که با بیماری‌های زمینه‌ای مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی دچار سرفه‌های شبانه می‌شوند گفت: سرفه‌های شبانه در این افراد ایجاد عارضه می‌کند برای مثال ممکن است فرد دچار فتق، شکستگی دنده، بی‌اختیاری ادرار، خونریزی و … شوند که به این افراد هشدار داده می‌شود سرفه‌های شبانه را جدی بگیرند و جهت پیشگیری از بروز عارضه به پزشک مراجعه کنند.

برچسب ها: عارضه ، شب ها ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار