مراسم جشن بیست و ششمین سالگرد خروج نیروهای نظامی اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان امروز یکشنبه با حضور مردم و مقامات سیاسی و نظامی افغانستان در کابل برگزار شد.

به گزارش گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این مراسم مقامات سیاسی، نظامی و فرماندهان جهادی افغانستان با تجلیل از مبارزات مجاهدین در شکست ارتش سرخ شوروی سابق در 26 بهمن ماه سال 1367 ؛ این روز را گرامی داشته و یکبار دیگر برای دفاع از افغانستان اعلام آمادگی کردند.

'اسماعیل خان' فرمانده سابق جهادی و وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان اعلام کرد که ما برای آزادی افغانستان بهای سنگینی پرداخته ایم و از نظام که حاصل خون مجاهدین است با جان و دل دفاع خواهیم کرد.

وی گفت: جهاد مردم افغانستان بزرگترین ابرقدرت شرق را به زانو درآورد و جغرافیایی منطقه را نیز تغییر داد و در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

اسماعیل خان یک بار دیگر از فرماندهان مجاهدین افغانستان خواست که گردهم ایند و کشور را از وجود گروه های تروریستی از جمله القاعده نجات دهند.

"محمد اکبری" رهبر سابق جهادی و عضو مجلس نمایندگان افغانستان جهاد را آینه قهرمانی مجاهدین و ملت افغانستان دانست و تاکید کرد که مجاهدین هنوز هم برای مقابله با دشمنان این کشور آماده هستند.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان نیز جهاد مردم افغانستان را در تاریخ بی نظیر خواند و گفت: دولت افغانستان باید پس از این، روز شکست ارتش سرخ را با شکوه هرچه تمام در سراسر این کشور تجلیل کند.

"بسم الله محمدی" وزیر پیشین دفاع افغانستان یاد و خاطره جهاد و مجاهدین را گرامی داشته و تاکید کرد که هنوز هم ما آماده دفاع از ملت افغانستان هستیم و با تمام توان از ملت خود دفاع خواهیم کرد.

وی تروریست و گروه های تروریستی را غده سرطانی در منطقه و افغانستان دانست و گفت: اطلاعات کشورهای منطقه از جمله سازمان اطلاعات پاکستان برای ناامن ساختن این کشور تلاش می کند.

وی گفت: پرویز مشرف رییس جمهوری و حاکم سابق نظامی پاکستان خود اعتراف کرده است که به تقویت طالبان و گروه های تروریستی پس از سال 2001 تلاش کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه تروریست ها به هیچ وجه در این کشور پیروز نمی شوند؛ تاکید کرد که نیروهای افغان و مردم این کشور آماده دفاع از خاک، سرزمین و نظام خود هستند و به هیچ کس اجازه نخواهند داد نظام و مردم را به چالش بکشند.

عبدالرب رسول سیاف نیز در سخنانی گفت: تروریست های که برای کشتار مردم بنام های گوناگون وارد صحنه می شوند دست پرورده های کسانی اند که القاعده و طالبان را ساختند و کشورهای که القاعده را بوجود آوردند یک روز نام آنرا طالبان، روزی هم داعش می گذارند.

نظامیان اتحاد جماهیر شوروی 26 سال پیش پس از 10 سال جنگ و قتل عام ملت افغانستان در 26 بهمن ماه این کشور را ترک کردند..

/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.