وزير روابط اقتصاد خارجی، سرمايه‌گذاری و بازرگانی جمهوری ازبکستان در ديدار با وزير صنعت، معدن و تجارت بر افزايش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تاکيد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اليار غني اف که در چارچوب همکاريهاي چهارجانبه حمل و نقلي و ترانزيتي ايران، ترکمنستان، ازبکستان و عمان به تهران سفر کرده است، در ديدار با آقاي نعمت زاده رئيس ايراني کميسيون مشترک اقتصادي ايران و ازبکستان خواستار افزايش مبادلات تجاري شد.

وي با اشاره به صادرات پنبه، کود معدني و غلات به ايران گفت: محصولات ما مطابق با بالاترين استانداردهاي بين المللي توليد مي شود و افزايش سطح استانداردهاي بهداشتي و غذايي ايران مشکلي براي صادرات اين نوع کالاها ايجاد نمي کند.

غني اف همچنين به نقش ايران در توسعه ارتباطات حمل و نقلي در منطقه اشاره کرد و افزود: ايران محور طرح ترانزيتي چهارجانبه براي توسعه ترانزيت کالا است و نخستين جلسه امروز با اقاي اخوندي وزير راه و شهرسازي برگزار مي شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت هم با اشاره به اهميت طرح ترانزيتي چهارجانبه ايران ، عمان ، ترکمنستان و ازبکستان در توسعه فعاليت هاي حمل و نقلي و ترانزيتي گفت: باتوجه به اينکه مسئول کميسون مشترک اقتصادي ايران و عمان هم هستم ، امکان تسريع در اجراي طرح ترانزيتي و گسترش همکاري هاي چهارجانبه فراهم است.

نعمت زاده افزود: دولت ايران علاوه بر خط اهن موجود علاقه مند به توسعه خط اهن جديدي از چابهار تا ترکمنستان است که عمليات اجرايي ان اغاز شده است.

وي گفت: سازمان ملي استاندارد به درخواست وزارت بهداشت و درمان امسال سطح بالاتري از استاندارد را به ويژه در ارتباط با ميزان فلزات سنگين براي واردات گندم و غلات وارداتي تعيين کرده است. 

همچنين نعمت زاده و غني اف در اين ديدار بر افزايش پروازها ميان دو کشور، توسعه فعاليت هاي گردشگري، رفع موانع گمرکي و حمل و نقلي و تسهيل صدور رواديد مدت دار براي تجار و بازرگانان تاکيد کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار