وزیر خارجه چین در در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود از دعوت روحانی از رئیس جمهور این کشور برای سفر به تهران خبر داد.

دعوت روحانی از رئیس جمهور چین برای سفر به ایران/ تاکید بر نقش موثر ایران در حل مسائل منطقهبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"وانگ یی" وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین صبح امروز در نشست خبری به همراه همتای ایرانی خود با اشاره به برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی این پیروزی را به ملت ایران تبریک عرض کرد.  
 
وانگ‌ یی اظهار داشت: با ظریف به توافق رسیدیم که هرچه زودتر روابط دو کشور را گسترش دهیم و دو کشور باید پتانسیل‌های همکاری راهبردی را استخراج کنند. 

وزیرخارجه چین تصریح کرد: ما باید اعتماد سیاسی متقابل را افزایش دهیم و معتقدیم ایران در مسائل منطقه‌ای به عنوان کشوری باستانی و متمدن تأثیرگذار است.  
 
وی از اقدام رئیس جمهوری ایران مبنی بر دعوت رئیس جمهوری چین تشکر بعمل آورد.

وانگ یی با ابراز آمادگی برای احیای جاده ابریشم به ابریشم دریایی خاطر نشان کرد: همچنین آمادگی همکاری در زمینه انرژی و شهرک صنعتی و همچنین مبارزه با تروریست و مواد مخدر و توسعه جهانگردی را داریم.  
 
وزیرامورخارجه چین با بیان اینکه به عنوان یک طرف هسته‌ای با ظریف مفصل صحبت کردیم اظهار داشت: ما باید مسئله هسته‌ای ایران را به نحو احسن حل کنیم تا به ایران برای خروج از تحریم و توسعه کمک کنیم.
 
وی افزود: ما با گزینه نظامی و تحریم علیه ایران مخالفیم و حل شدن موضوع از طریق گفتگو و دیپلماسی به جامعه جهانی نشان می‌دهد که می‌توان مسائل را از طریق گفتگو حل کرد.  
 
وزیرامورخارجه چین با اشاره به اینکه نیازهای دنیا کاهش یافته گفت: اما مناسبات این دو کشور افزایش یافته و به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده است.  
 
وی کشور ایران را دارای منابع فراوان و بازارهای بزرگ توصیف کرد و در مورد چشم‌انداز ایران ابراز خوش‌بینی کرد.

وانگ یی با بیان اینکه بین دو کشور علاوه بر تجارت بازارهایی با ساخت‌وساز زیربنایی و صنعتی وجود دارد اظهار داشت: حوزه‌های مختلفی برای گسترش همکاری‌ها و فراتر رفتن همکاری‌ها از یک تجارت بحث کردیم و با پرداختن جدی به این حوزه‌ها اشتغال در دو کشور کمک می‌کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، چین ، ایران ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار