مهدی نوروزی گفت: هنرمندان با انجام کار با کیفیت شاید بتوانند مسئولان را در سیاستگذاری مجاب کنند.

مهدی نوروزی رهبر ارکستر «ایستگاه» که امسال در بخش جنبی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سابقه تحصیل و تدریس در رشته موسیقی در خصوص تعریف درست از این رشته گفت: تعریف هنرمند متفاوت است، کسی با پول لقب و عنوان نمی‌گیرد و از سوی دیگر اگر برای هنرمندها‌ شرایط مالی فراهم باشد راحت‌تر می‌توانند خود را نشان دهند.

وی در خصوص تأثیرات برگزاری جشنواره موسیقی بر این جشنواره عنوان کرد: جشنواره موسیقی فجر به عنوان معتبرترین فستیوال کشور بهتر است که با غلظت بیشتری برگزار شود؛ برای هنرمندانی که می‌خواهند خود را در معرض دید بگذارند فرصت مناسبی است برای دیده شدن تا تلاش خود را بیشتر کنند.
 
نوروزی تصریح کرد: در خصوص رقابتی بودن یا نبودن جشنواره تصمیمات کلانی گرفته شده و ما نمی‌توانیم آ‌ن را اعمال بکنیم ولی در هر صورت اگر رقابتی باشد بهتر است، این فرصت را باید غنیمت بدانیم چرا که هنرمندها‌ با تمرکز و توجه بیشتری باید کیفیت کار خود را بالا برند تا بتوانند مسئولان را در این خصوص مجاب کنند.
 
وی اظهار داشت: جشنواره ویترین سالیانه موسیقی کشور است، بنابراین هنرمندها‌ باید با تمرکز بیشتر، کارهای با کیفیت به جشنواره ارائه دهند و در صورت ارائه آثار بهتر مخاطب بیشتری جذب می‌شود و این خود نوعی جریان‌سازی است.
 
نوروزی در خصوص وضعیت کنونی موسیقی کشور افزود: با وجود اینکه بخش پاپ مخاطب بیشتری دارد اما شرایط برای برگزاری کنسرت‌ها فراهم است زیرا من شخصاً در گرفتن مجوز برای کارهایم با مشکلی مواجه نشده‌ام.
 
وی در خصوص تأثیر موسیقی فیلم بر مخاطبان اظهار داشت: شاید در این زمینه انتخاب ما با محدودیت رو به رو بوده و بعد از انقلاب خیلی از موسیقی در کارها استفاده نشده است اما خوشبختانه با مشکل مواجه نشده‌ایم. هدف ما از انجام این کار تداعی خاطره برای مخاطب است و قطعاً متفاوت‌ترین اجرا در بخش ارکسترال خواهد بود، همچنین حسن دیگر کنسرت‌‌ ما همراه بودن نمایش تصویری با آهنگ است و تاکنون نمایش‌های تصویری از جانب سینمایی‌ها مورد استقبال قرار گرفت.
 
گفتنی است، از عوامل این گروه می‌توان به رهبر ارکست‌ امید رجبی، مدیر ارکست‌ مهرنوش‌ مهرپویا، سرپرست خواننده  مهدی نوروزی، اشاره کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار