سفیر انگلیس در صنعا در اولین مصاحبه خود پس از ترک یمن گفت که جهان به حمایت خود از یمن ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، "جین ماریوت" سفیر انگلیس در صنعا در اولین گفتگوی خود پس از ترک یمن، در مصاحبه با شبکه العربیه گفت که ترک یمن از سوی هیئت دیپلماتیک انگلیس، به سبب اوضاع وخیم امنیتی و اعتصابها در این کشور بوده و بازگشایی سفارت انگلیس در گروی وجود محیطی آرام در یمن در طی هفته‌های آینده است.

"ماریوت" در گفتگو با العربیه همچنین تأکید کرد که جامعه جهانی به حمایتهای خود از یمن و شفافیت در روند سیاسی در این کشور ادامه خواهد داد.

وی گفت: ما به شدت درباره بحران و اعتصابها در این کشور نگران هستیم و آنچه که مربوط به بستن موقتی سفارتخانه ما بوده است، به سبب اوضاع امنیتی وخیم در صنعا بوده است و من معتقد هستم که بیشتر سفارتخانه ها در صنعا اقدام به انجام اقداماتی برای حمایت از ساختمانها و کارکنان خود کرده اند و همین سبب نگرانی فزاینده ما در قبال سلامتی و امنیت تیم دیپلماتیک مان شد.

وی در ادامه گفت: یمن همچنان از سوی جامعه جهانی حمایت خواهد شد و ما باید یک تعادل دقیقی میان تضمین سلامت و امنیت کارمندانمان و حمایت از یمنی‌ها ایجاد کنیم و من معتقدم که ما خواهیم توانست که این کار را انجام دهیم.

وی همچنین در ادامه گفت: امیدوارم که در نزدیک‌ترین زمان ممکن به یمن بازگردیم؛ هنگامی که کارمندان مان را در تابستان سال 2013 از یمن خارج ساختیم ، سفارت انگلیس را به مدت دوهفته بخاطر تهدیدات القاعده بستیم؛ اما اوضاع الان بسیار فرق می‌کند؛ چرا که وخامت اوضاع امنیتی گسترده تر شده است.

وی همچنین تأکید کرد که بستن سفارت موقتی بوده و بازگشایی آن در هفته های آینده در گروی وجود محیطی امن است.

وی همچنین درباره انصارالله نیز مدعی شد که آنها در طی دیدارهایی مشترک گفته اند که به نوعی از حمایت خارجی از ایران بهره‌مند هستند.

وی درباره اوضاع اقتصادی در یمن نیز بر ضرورت اصلاحات اقتصادی در این کشور تأکید کرد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار