مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس دانشگاه خاتم از فراهم کردن مقدمات لازم برای تشکیل دانشکده پزشکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این راستا، در هلدینگ سلامت گروه مالی پاسارگاد، ساخت 5 بیمارستان بزرگ 800 تا 1000 تختخوابی در سراسر کشور به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجید قاسمی در مجمع دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیر انتفاعی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات  و فناوری و معاونان وی به میزبانی دانشگاه خاتم برگزار شد، با اشاره افزایش تعداد رشته های موسسه آموزش عالی خاتم از 21 رشته به 31 رشته در سال تحصیلی 95-94 اظهار داشت: هم اکنون دانشجویان در 2 رشته کارشناسی و 19 رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
 
وی افزود:  تعداد دانشجویان این دانشگاه از 750 دانشجو در سال تحصیلی جاری به یکهزار و 200 تا یکهزار و 300  دانشجو افزایش خواهد یافت.
 
قاسمی به صدور موافقت اصولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس سه دانشکده علوم مهندسی، علوم انسانی و مالی و علوم مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: طرح جامع گسترش موسسه آموزش عالی خاتم هم در تیرماه مورد تصویب قرار گرفته است.
 
وی همچنین از برنامه این دانشگاه برای برگزاری امتحانات آیلتس، تافل، جی آر ای و جی مت در داخل کشور خبر داد و گفت: هم اکنون هموطنان برای پشت سر گذاشتن این امتحانات مجبورند به کشورهای همسایه سفر کنند که با موافقت سازمان سنجش  و نهایی شدن مذاکرات با طرف های خارجی، این امتحانات از سوی دانشگاه خاتم و در داخل کشور برگزار خواهد شد.
 
قاسمی به شناسایی و دعوت از 32 تن از نخبگان خارج و داخل کشور از سوی دانشگاه خاتم اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه دو روزه با این نخبگان، در یک طوفان فکری و مغزی، دلایل خروج این افراد از کشور و نیز شرایط آنها برای بازگشت به داخل کشور مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گفته وی، همزمان تحقیقی از یک  گروه نمونه مهاجرت کننده از کشور انجام شد که بر اساس نتایج آن مشخص شد که از کل کسانی که از کشور خارج شده اند تنها 8 درصد از آنها دغدغه سیاسی دارند و از این 8 درصد، نگرانی 5 درصد از آنان به راحتی قابل رفع است.
 
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره  به فرآیند طولانی جذب نخبگان در کشور اشاره کرد و گفت: اغلب نخبگان به همین دلایل از کشور خارج شده اند و اکنون اغلب آنها یا در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می کنند یا برای مراکز مهم علمی دنیا مشغول به تحقیق و پژوهش هستند.
 
به گفته وی، چند نفر از این نخبگان جوان در تاسیس سه دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه نقش داشته اند که این دانشگاه ها هم اکنون در سطح رقابت با دانشگاه های برتر دنیا هستند.
 
قاسمی از تفاهم موسسه آموزش عالی خاتم با این نخبگان خبر داد و گفت: این افراد 6 موضوع را تعریف کردند تا بدین ترتیب دانشگاه خاتم به دانشگاهی در سطح دانشگاه هاروارد تبدیل شود.
 
به گفته وی، نخبگان پذیرفتند که از یک ساعت تا 365 روز در دانشگاه خاتم تدریس کنند و حتی محدودشان نکردیم و برای حمایت از تدریس آنان در هر جای کشور، اعلام آمادگی کردیم.
 
رییس دانشگاه خاتم تاکید کرد: نخبگان پذیرفتند که نتایج پژوهش های خود را در دانشگاه های خارج از کشور در دانشگاه خاتم بارور کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، دانشگاه ، نخبگان ، هلدینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار