در داستان جعلی "برخورد تمدن ها" مسلمانان بعنوان انسان هایی عقب مانده معرفی می شوند در حالی که شهروندان غربی بعنوان "ناجی" به تصویر کشیده می شوند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از میدل ایست آی ؛ این پایگاه تحلیلی در مقاله ای به قلم "لیندسی جرمن" نویسنده و تحلیلگر سیاسی نوشت : به نظر می رسد " سرزنش و اتهام زنی علیه مسلمانان " پیامی است که رسانه ها و دولتهای غربی تلاش کردند در حادثه حمله به نشریه " شارلی ابدو" در پاریس در سراسر دنیا القا نمایند . از نگاه آنان همه مسلمانان متهم هستند ؛ نه فقط آن افرادی که در پوشش و تحت نام " اسلام " به اجرای  اقدامات خرابکارانه و تروریستی می پردازند . 

به گفته مقامات و رسانه های غربی ، همه مسلمانان دنیا مسئول حمله به " شارلی ابدو " هستند و ادعای می کنند که این مذهب و اعتقاد دینی آنان است که موجب هدایت افراد به سمت اقدامات تروریستی می شود . غرب همچنین عنوان میکند که مدارس و مساجد مسلمانان زمینه را برای تروریست پروری فراهم می کنند . 

گفته می شود که تعداد کمی از مسلمانان انگلیسی حاضر به پیوستن به ارتش این کشور هستند این در حالی است که ما مشاهده می کنیم که تعداد زیادی از جامعه اسلامی آمادگی خود را برای اعزام به سوریه و عراق و مبارزه علیه داعش در این کشورها اعلام کرده اند . طرز پوشش ، تغذیه و سبک زندگی اسلامی بطور کلی این گونه القا شده که تنها دارای یک پیام برای شهروندان غربی است : اینکه آنها دشمنانی در داخل جوامع غربی هستند . در واقع می توان این استدلال را دلیل اصلی پیدایش جنبش نژادپرستانه و ضداسلامی "پگیدا" در آلمان دانست ؛ جنبشی که اکنون در حال برنامه ریزی تظاهرات در شهر نیوکاسل در شمال انگلستان است . 

در ادامه این مقاله آمده است :  مسلمانانی که خود استفاده از خشونت را بعنوان ابزاری برای دستیابی به تغییرات سیاسی رد می کنند ، اکنون در معرض انواع اتهامات شدید در همین زمینه قرار گرفته اند . بسیاری از مسلمانان در سراسر دنیا بدرستی احساس می کنند که بر اساس استانداردهایی دوگانه مورد سرزنش و اتهام قرار گرفته اند . بخش اعظمی از تروریسم در کشورهای اروپایی با گروه هایی جدایی طلب در همان کشورها در ارتباط است نه تروریسم اسلامی . 

بزرگترین حمله تروریستی در اروپا طی چند سال گذشته حمله ای بود که در نروژ و از سوی یک ایدئولوگ حزب راست علیه جمعی از جوانان حزب چپ این کشور انجام گرفت . به گفته پلیس امریکا ، تیراندازی هفته جاری به سه جوان مسلمانان در کارولینای شمالی ناشی از یک اختلاف و درگیری بر سر جای پارک ماشین بوده اما بسیاری معتقدند این اقدام از سوی یک ملحد مسلح هدفمند و از پیش تعیین شده بوده است . این اقدام از سوی یک ملحد و حمایت سایر پیروان این رویه از وی نه تنها از سوی توسط دولت آمریکا محکوم ومتهم نشد بلکه از تیراندازی و خشونت پلیس به سمت جمع حمایت کننده از این جنایت نیز جلوگیری بعمل آمد . 

* انسان های خوب و انسان های بد
چرا نظریه هایی مبنی بر تفاوت ساختاری و تفکری میان گروه های تروریست مطرح شده است ؟ بخشی از پاسخ آن را می توان بر اساس " نژادپرستی" دریافت : مسلمانان بعنوان افرادی متعصب ، عقب مانده ، افراط گرا ، متوحش و با عقاید خرافی  در " برخورد تمدن ها " گرفتار شده که در آن انسان های خوب ( شهروندان غربی ) قرار دارند . 

این تحلیل نادرست و دوگانگی فاحش ، فقدان تمدن در جامعه غرب را حذف کرده است ؛ آنجا که طی دو جنگ جهانی و همچنین ایجاد امپراطوری های دیکتاتوری ، انواع خشونت ها و جنایات وحشیانه علیه مردم اعمال می شده است . همچنین سطح بالای فرهنگ و تمدن در تاریخ دنیای اسلام نیز نادیده گرفته شده است . هیچ دلیل قاطعی وجود ندارد که نشان دهد چرا اروپایی ها با یکیدگر می جنگیدند . طی یک دهه و نیم گذشته امتناع زیادی برای وجود ارتباط میان جنگ و تروریسم عنوان می شد و اکنون نیز این امتناع برای این واقعیت مطرح می شود که : " غرب اسلام هراسی را افزایش می دهد " 

هنگامی که جنگ علیه ترور در اکتبر 2001 راه اندازی شد مخالفان پیش بینی کردند چنین سیاستی نه تنها آغازگر مجموعه ای از جنگ های مخرب و ویرانگر در سراسر جهان خواهد بود بلکه موجب سرکوب آزادی های مدنی و افزایش نژادپرستی علیه مسلمانان می شود . هیچ سیاستمدار حامی جنگی نمی توانست حدس بزند که این پیش بینی 14 سال بعد عملی می شود . 

بجای شنیدن این واقعیات به ما گفته شد که جنگ های آمریکا "تروریسم" را ریشه کن کرد ، دموکراسی را افزایش داد و موجب حفظ و دوام حقوق بشر گردید . جنگ غرب علیه ترور نتیجه ای صددرصد معکوس را ایجاد نمود : افزایش بی سابقه و عظیم تروریسم . هدف اولیه جنگ به اصطلاح ریشه کن کردن تروریسم در افغانستان و پاکستان از طریق نابودی القاعده و طالبان بود . با وجود سروصداهای زیادی که برای کشته شدن " اسامه بن لادن " به راه افتاد اما هنوز هم القاعده و طالبان حضور داشته و فعالیت می کنند . تروریسم اکنون در سراسر آفریقا و غرب آسیا گسترده شده است . 

سفارتخانه های غربی در یمن و لیبی یکی پس از دیگری تعطیل شدند چرا که به دنبال حملات و بمباران های آمریکایی در این دو کشور ، جنگ داخلی و آشوب های مستمر در آن به راه افتاده است . تروریست های تکفیری _ بعثی داعش به بخش های اعظمی از سوریه و عراق یورش برده اند . ترکیه ، عربستان و قطر بعنوان هم پیمانان منطقه ای آمریکا نیز روند اعزام ، آموزش ، تسلیح و تامین مالی تروریست ها را تسهیل کرده اند . 

با این وجود پاسخ دولت های غربی به چنین اوضاعی همان پاسخ پیشین بوده است : جنگنده های آمریکایی و هم پیمانان آن به اصطلاح مواضع داعش را در عراق و سوریه بمباران می کنند و هفته جاری نیز اعلام شد که 2 هزار سرباز انگلیسی به اردن اعزام می شوند . 

* دور باطل غرب
ما اکنون در یک دور باطل قرار داریم : حملات تروریستی بیشتر ، سرکوب بیشتر ، جنگ بیشتر ، نژادپرستی بیشتر . فضایی که پس از حمله تروریستی در پاریس ایجاد شد ، این دور باطل را تشدید کرده است . نگاهی به سابقه دو فردی که بعنوان متهمین این حادثه معرفی شدند ، نشان میدهد که همین رویکردی اشتباه غرب برای به اصطلاح " جنگ علیه ترور" موجب پیدایش چنین افرادی شده است . 

در این زمنیه نیز مسلمانان تحت تبلیغات گسترده رسانه ها و نیز فرافکنی هایمقامات غربی مورد خشونت و تبعیض قرار گرفته اند . هیزم اصلی " اسلام هراسی " در غرب توسط رسانه ها و دولت های آنان تامین می شود . دولت انگلیس ادعا کرده است که به منظور جلوگیری از آموزش و تربیت تروریست در جامعه مسلمانان ، باید مدارس ، دانشگاه ها و مساجد آنان را تحت نظر و بررسی دائمی نگه دارد . 

این اقدام لندن و دیگر همتایان غربی آن نمونه ای بارز از نقض ازادی بیان محسوب می شود . جالب اینجاست که هنگامی که اسرائیل هزاران زن و کودک مسلمان را در سرزمین های اشغالی به خاک و خون میکشاند سخنی از ترور و جنایت علیه مسلمانان به میان آورده نمی شود اما حمله دو تروریست _ تحت پوشش اسلام و بنام مسلمانان _ به تعدادی از کاریکاتوریست های هتاک در یک نشریه فرانسوی ، تروریسم اسلامی و لزوم مبارزه مسلحانه و جنگ علیه کشورهای مسلمان برای سرکوب آن معرفی می گردد . 



انتهای پیام /
 
برچسب ها: آمریکا ، اسلام ، کشور ، چپل هیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار