این بیمارستان در هنگام پدافند به عنوان نقاهتگاه و در هنگام آفند به عنوان اورژانس‌ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بیمارستانی که در هنگام‌ آفند به عنوان اورژانس مورد استفاده قرار می‌گرفتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند. 




بیمارستان صحرایی "امام حسین (ع)"

 بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در کیلومتر 7 جاده شهید شرکت ( جاده انشعابی از شرق جاده اهواز خرمشهر و بین ایستگاه "حسینیه" و "دارخوین" قرار دارد.
 
 این بیمارستان صحرایی در سال 61 ابتدا به صورت سوله‌هایی با آهن و پلمپ ساخته شد که بعدها و همزمان با عملیات کربلای 4، بیمارستان بتنی‌ و با مساحت 3 هزار و 551 متر مربع در کنار آن احداث و به بهره برداری رسید.
 
بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) به گونه‌ای مجهز شده بود که دارای رادیولوژی، بانک خون، هشت اتاق عمل، بیست و پنج تخت اورژانس‌ برای مجروحین داروخانه، ICU و آزمایشگاه، هزار و 450 نفر پزشک بود .
 
ایفای نقش بیمارستان چگونه بود؟

این بیمارستان در هنگام پدافند به عنوان نقاهتگاه و در هنگام آفند به عنوان اورژانس‌ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار