شبکه الاخباریه سعودی اعلام کرد نیروهای زمینی عربی در عملیات تابستان آینده علیه داعش در عراق شرکت می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الاخباریه سعودی اعلام کرد نیروهای زمینی عربی در عملیات تابستان آینده علیه داعش در عراق شرکت می‌کنند. 

به گزارش این شبکه تلویزیونی، نشانه های اولیه حاکی از آن است که جنگ زمینی علیه گروه داعش در شهر موصل عراق با مشارکت نیروهای زمینی عربی تابستان آینده آغاز خواهد شد. 

خبرنگار این شبکه در امان افزود: نیروهای ارتش و نیروهای ویژه اردنی در عملیات زمینی علیه داعش در شهر موصل در کنار دوازده تیپ عراقی مشارکت خواهند داشت. 

خبرنگار این شبکه در امان گفت: اقدام داعش در آتش زدن معاذ الکساسبه خلبان اردنی بار دیگر گمانه زنی هایی را درباره امکان مشارکت ائتلاف بین المللی در جنگ زمینی علیه داعش مطرح کرد. به ویژه که حملات هوایی ائتلاف برای کمک به پیشروی در مناطق در کنترل عناصر داعش ضعیف بوده است. اردن می خواهد نقش گسترده ای در جلوگیری از پیوستن عناصر بیشتر به داعش در سوریه و عراق ایفا کند. 

فایز الدویری، تحلیلگر مسایل نظامی در امان به این شبکه گفت: سخن گفتن درباره شکست داعش با حملات هوایی زود است. به نظر می رسد حملات هوایی حتی در صورت تشدید این حملات هم نمی تواند به شکست داعش منجر شود. راهبرد دولت آمریکا برای عملیات سه ساله علیه داعش بسیار مبهم است. شکست دادن داعش به عملیات نیروهای زمینی نیاز دارد.
 
در ادامه این گزارش آمده است: عملیات زمینی علیه داعش در موصل با فرماندهی نیروهای عراقی و حمایت کشورهای ائتلاف بین المللی به زودی آغاز خواهد شد. به همین علت باید تجهیزات نظامی پیشرفته سریعتر در اختیار اردن قرار گیرد. آمریکا به همین علت کمک اقتصادی و نظامی به اردن به ارزش سه میلیارد دلار را تصویب کرد. 

مجید عصفور، تحلیلگر مسایل سیاسی در امان گفت: ملت اردن از هر نوع عملیات ارتش علیه داعش چه حمله هوایی و چه حمله زمینی حمایت خواهد کرد. اردن عملیات اطلاعاتی و ترور سران داعش را پیگیری می کند. همه گزینه ها مطرح و همه سناریوها امکان پذیر است. ملت اردن در هر صورت از نیروهای مسلح خود دفاع می کنند.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: سرلشکر مشعل الزبن رئیس ستاد مشترک ارتش اردن در سفر هفته گذشته خود به بغداد بر تعهد امان برای کمک به عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرد. الزبن تاکید کرد اردن و عراق در یک جبهه و در یک نبرد علیه داعش قرار دارند. اردن امروز بیشترین اشتیاق را برای شرکت در جنگ علیه داعش دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار