رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اخبار مرتبط به مسلمانان و ستمی که بر آنان در کشورهای غربی و آمریکا روا می‌شود اصولا به صورت یک بایکوت خبری مطلق با آن برخورد می‌شود، گفت: اگر یک هزارم چنین اتفاقاتی در مکان دیگری روی دهد، آن‌ها با بسیج تمام امکانات رسانه‌ای بهره‌برداری‌های سیاسی خود را خواهند برد.

ظلم به مسلمانان در کشورهای غربی بایکوت رسانه‌ای می‌شود"حجت‌الاسلام و المسلمین وحید احمدی" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به بایکوت خبری رسانه‌های غربی نسبت به قتل سه جوان مسلمان در ایالت کارولینای شمالی اظهار داشت: با توجه به شیوه رفتاری و استانداردهای چند گانه‌ای که بر کشورهای غربی حاکم است، متاسفانه اسلام‌هراسی و ستم بر مسلمانان دائما به همین منوال دنبال شده است.

نماینده کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین تصریح کرد: اخبار مرتبط به مسلمانان و ستمی که بر آنان در کشورهای غربی و آمریکا روا می‌شود اصولا به صورت یک بایکوت خبری مطلق با آن برخورد می‌شود و اگر چنانچه خبری هم مطرح شود آن را در قالب یک اتفاق کاملا عادی عنوان می‌کنند که احتمالا در هر جای دیگر دنیا روی می‌دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: اگر چنانچه یک هزارم چنین اتفاقاتی در مکان دیگری روی دهد، آن‌ها با بسیج تمام امکانات رسانه‌ای بهره‌برداری‌های سیاسی خود را خواهند برد.
 
وی در ادامه افزود: حقوق بشر و مسائل این چنینی تنها ابزاری است برای آمریکایی‌ها تا با استفاده از این واژه‌ها در جهت منافع و مصالح خود حرکت کنند و ظلم به مسلمانان و پایمال شدن حقوق آن‌ها کمترین اهمیتی برای آمریکایی‌ها ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی اظهار داشت: چندی پیش زمانی که یک سیاه‌پوست در آمریکا کشته شد، سریعا مامور سفید پوستی که مرتکب آن قتل شده بود تبرئه شد اما می‌بینیم که کشورهای غربی برای اعدام یک مجرم در کشورهای دیگر مانند جمهوری اسلامی ایران تمام رسانه‌های خود را علیه کشورمان برای جوسازی بسیج می‌کنند.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اگر ده درصد آن‌ها به حرف‌ها و ادعاهای خود اعتقاد و ایمانی داشتند حداقل یک رویه ثابتی را دنبال می‌کردند، گفت: حداقل آن‌ها اجازه می‌دادند تا در کشورشان این‌گونه اتفاقات به طور صحیح و غیرجانبدارانه اطلاع‌رسانی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست صهیونیستی خبری حاکم بر رسانه‌های آمریکایی و غربی به طور کلی بر گسترش اسلام هراسی و ستم بر مسلمانان تاکید دارد و سالهاست تبدیل به یک رویه در غرب شده است که می‌تواند مبین نوع نگاه سیاسی و منفعت‌طلبانه آن‌ها به نوع بشر باشد.

شایان ذکر است؛ مردی سفیدپوست که سابقه ابراز تنفر از ادیان را هم داشته، روز سه‌شنبه هفته گذشته به خانه همسایگان جوان مسلمان خود رفت و با گلوله‌ای در سر، آنها را کشت، این حادثه تیراندازی به سه جوان مسلمان در چپل‌هیل در ایالت کارولینای شمالی که ابتدا با سکوت رسانه‌های غربی روبرو شد، در رسانه‌های کاربرمحور نمودی دیگر داشت و به بهانه‌ای برای انتقاد مردم از نحوه جهت‌دار پوشش اخبار در این کشور بدل شده است.

رسانه‌های غربی ابتدا سکوت کردند ولی با باز شدن پای ماجرا به فضای مجازی، سکوت را شکستند و اخبار مربوط به این حادثه را پوشش دادند، اما تلاش کردند تا این تیراندازی را به دور از انگیزه‌های فرقه‌ای و مذهبی جلوه دهند و این واقعه را تنها به صورت دعوا میان دو همسایه بر سر "جای پارک" جلوه دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار