این منطقه یکی از محورهای مهم عملیاتی و کلید حفظ "جزایر مجنون" در جنگ تحمیلی بود.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.
 
*طلائیه 

منطقه "طلائیه" در منتهی الیه جنوب غربی "دشت آزادگان" واقع شده است مرز ایران در محدوده "طلاییه" یک زوایه قائمه بوده که به آن "دل طلائیه" گفته می‌شود. یکی از محورهای اصلی حمله عراق در روزهای اول جنگ 31 شهریور 59 محور نشوه- طلائیه- کوشک- اهواز بود.  
 
*استفاده ارتش عراق از معابر نظامی 

ارتش عراق برای پیشروی به سوی "حمیدیه" و "اهواز"، از این معبر نظامی وارد خاک ایران شد و پس از شکست مقاومت نیروهای مرزی ایران به سوی جاده اهواز خرمشهر و  کرخه پیشروی کرد.


کلید حفظ جزایر مجنون در جنگ تحمیلی/ استفاده ارتش صدام از معابر نظامی برای پیشروی در خاک ایران




*کلید حفظ جزایر مجنون در جنگ تحمیلی 


"طلاییه"  یکی از محورهای مهم عملیات‌های خیبر و بدر و کلید حفظ جزایر مجنون در طول جنگ بود چرا که شرف طلاییه به معنی تثبیت پیشروی ایران در "هور" بود.  عملیات خیبر در تاریخ 3 اسفند 62 با رمز یا رسول الله (ص) در این منطقه انجام گردیده و رزمندگان به جزایر "مجنون شمالی" و "مجنون جنوبی" یورش بردند و حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار