واقعه ترور سه دانشجوی فلسطینی تبار در ایالت کارولینای شمالی از این جهت قابل تحلیل است که آمریکایی‌ها بتوانند به نوعی جامعه خود را ناامن جلوه داده، بنابراین در مورد این واقعه تبعیض نژادی سکوت می‌کنند تا بازماندگان آلمان هیتلری در آمریکا اینگونه علیه مسلمانان موضع بگیرند.

سکوت جامعه بین‌الملل در برابر تبعیض نژادی؛ جسارت بازماندگان آلمان هیتلری علیه مسلمانان
محمد ساجدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با قتل سه دانشجوی مسلمان فلسطینی تبار در ایالت کارولینای شمالی اظهار داشت: جامعه داخلی آمریکا یکی از تبعیض نژادی‌ترین سیستم‌هایی است که در غرب دیده می‌شود.
 
وی افزود: بعد از اتفاق دیویدیه که در حدود 15 سال پیش در ایالات متحده اتفاق افتاد و همچنین حوادثی که برای سرخ پوستان و سیاه پوستان بعد از کشف این قاره اتفاق افتاد، نشان از این دارد که اگر امروز در جامعه آمریکا شاهد چنین حوادثی هستیم آن را باید بخشی از واقعیات خفته درون جامعه این کشور دانست و نمی‌توان اینگونه حوادث را مستثنا مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر چه امروز دولت آمریکا در مورد این حادثه سکوت می‌کند اما مایل است این اتفاقات به نحوی رقم بخورد که از اسرار خاصی در این زمینه وجود داشته باشد، آنها درصدد هستند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و به نحوی درصدد تضعیف  جامعه مسلمانان جهان به خصوص در آمریکا هستند.
 
ساجدی در پایان خاطر نشان کرد: واقعه ترور سه دانشجوی فلسطینی تبار در ایالت کارولینای شمالی از این جهت قابل تحلیل است که آن‌ها بتوانند به نوعی جامعه آمریکا را ناامن جلوه داده و بنابراین در مورد این واقعه تبعیض نژادی سکوت می‌کنند تا بازماندگان آلمان هیتلری و نازی در آمریکا اینگونه علیه مسلمانان موضع بگیرند.

شایان ذکر است؛ 3 دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی، از ایالت های شرقی آمریکا، به ضرب گلوله کشته شدند. ضارب، مردی 46 ساله است که پس از ارتکاب به جنایت، خود را به پلیس معرفی کرد.

در این حادثه که نزدیک دانشگاه کارولینای شمالی روی داد، «ضیاء برکات» شهروند سوری فلسطینی تبار، همسر و خواهر همسرش کشته شدند.
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار