اراک؛

سلمان رشدی به تمام هستی اسلام خیانت کرد

خطیب جمعه موقت اراک گفت: سلمان رشدی به تمام هستی اسلام خیانت کرد و جسارت عظیمی نسبت به اسلام روا داشت اما، امام راحل با حکم تاریخی خود ضربات مهلکی را به وی و حامیانش وارد کرده و این حرکت شنیع را پاسخی کوبنده دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در خطبه‌های نماز جمعه اراک ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، التزام به عهد و پیمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: عهدهای موجود در جامعه میثاق‌هایی است که در میان مردم بوده و نتیجه تعامل مردم با یکدیگر و مردم با دولت است.

وی با بیان اینکه برخی عهدها منحصر به دنیا نبوده و پس از مرگ نیز ادامه پیدا می‌کنند، عهد میان انسان‌ها با یکدیگر و عهد میان انسان و خدا را اقسام عهد عنوان کرد و گفت: عهد انسان با خدا در روز الست بسته شده و اجتناب از شرک و اطاعت شیطان و لزوم عبادت خداوند از جمله عقود مهمی است که خدا از بشر گرفته است.

مظفری افزود: تمامی عهدها مشمول آیات متعددی است که در قرآن در خصوص وفای به عهد آمده اند و به گفته‌ی علما توجه به قراردادها چه شفاهی و چه کتبی ضرورتی است که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.

بخشی از قراردادها را منتزع از امور اتفاقی دانست و گفت: در هر صورت هر دو طرف یک قرارداد موظف به توجه به پیمان ثبت شده هستند.

وی برخی قراردادها را جزو حق‌الناس و برخی را جزو حق‌الله عنوان کرد و گفت: در قرآن مکررا و به صورت آمرانه وفای به عهد تذکر داده شده است.

مظفری یکی از عواقب عدم پایبندی به قراردادهای میان مردم و میان مردم و خدا را ایجاد نفاق دانست از هم پاشیده شدن خانواده‌ها و بروز معضلات و مشکلات اجتماعی را نتیجه بی‌توجهی به وفای به عهد عنوان کرد و گفت: فرهنگ دینی و علوی باید در جامعه نهادینه شود.

وی تهمت، دروغ و بسیاری از ضد ارزش‌های موجود در جامعه را که باعث افزایش معضلاتی همچون طلاق شده است را ناشی از عدم توجه به عهدها و پیمان‌ها عنوان کرد و گفت: کسی که به عهد و پیمان توجه نکند ایمان ندارد.

مظفری با بیان اینکه 80 درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری به بی‌توجهی به پیمان‌ها برمی‌گردد افزود: از نظر علما پیمان‌شکنی کفاره دارد.

وی در ادامه، به جشن بزرگ انقلاب اشاره کرد و گفت: 22 بهمن 57 با همت مردم و رهبری امام راحل حادثه‌ای رخ داد که امام از آن به عنوان انفجار نور یاد کردند.

مظفری انقلاب اسلامی را ثمره خون شهدا و مغلوب‌کننده حکومت طاغوت عنوان کرد و با اشاره به عوامل پیروزی خون بر شمشیر در جریان انقلاب مردم ایران گفت: چیزی جز استقامت در راه خدا عامل این پیروزی نبود.

وی با تاکید براینکه در تحقق وعده الهی تردیدی نیست، پیروزی انقلاب را هدیه خداوند در قبال پایمردی مردم ایران بر کوتاه نیامدن از کلان حق دانست و گفت: همین عامل نیز باعث تداوم انقلاب شده است.

مظفری استقامت مردم بر پشتیبانی از انقلاب و مسئولیت‌شناسی مسئولان را دو عامل مهم در تداوم انقلاب عنوان کرد که در کلام امام و رهبری مورد اشاره قرار گرفته و گفت: اگر این دو عنصر وجود نداشته باشد این انقلاب تداوم نخواهد یافت چراکه استمرار و بقای این انقلاب در گرو وجود این دو عنصر در کنار یکدیگر است. اگر مردم صحنه را خالی کنند و پشتیبان ولایت فقیه نباشند قطعاً انقلاب تداوم نخواهد یافت.

وی ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، به سالروز صدور حکم تاریخی امام راحل در خصوص سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: سلمان رشدی به تمام هستی اسلام خیانت کرد و جسارت عظیمی نسبت به اسلام روا داشت اما، امام راحل با حکم تاریخی خود ضربات مهلکی را به وی و حامیانش وارد کرده و این حرکت شنیع را پاسخی کوبنده دادند.

مظفری همچنین به دستاوردهای انقلاب و لزوم تبیین آنها برای نسل جدید اشاره کرد و افزود: این نظام در 36 سال به اندازه 360 سال دستاورد کسب کرده است که نمونه‌های آن در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: باید انقلاب را قدر دانست و خون شهدا را پاسداشت.

خطیب موقت جمعه اراک در پایان درخصوص مذاکرات هسته ای نیز با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب مبنی بر ضرورت یک مرحله‌ای شدن توافقات گفت: مذاکره‌کنندگان با پشتیبانی ملت در صحنه مذاکرات حاضر شوند اما، توافقات باید یک مرحله‌ای بوده و چیزی جز تاکیدات رهبری در این خصوص نباید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.