سارقانی که با سرقت تجهیزات داخل خودرو و مدارک شناسایی طی تماس تلفنی با مالباخته در قبال بازگرداندن اموال سرقتی از آن‌ها اخاذی می‌کردند با تلاش ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر شناسایی و دستگیر شدند.

اخاذی از مردم پس از سرقت اموالشان/ جزییات آخرین قرار سارقان طمعکار
سرهنگ سید حسین سید حقیقی فرمانده انتظامی شهرستان کرج در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت:در پی وقوع یک فقره سرقت مدارک و سیستم صوتی یک دستگاه خودرو پراید در ساعات پایانی شب گذشته، سارقان طی یک تماس تلفنی با مالباخته،  به وی پیشنهاد دادند که حاضرند در قبال دریافت مبلغی وجه نقد مدارک و اموال وی را برگردانند.

وی افزود: به دنبال وقوع سرقت و تماس تلفنی مالباخته با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ بلافاصله ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ سید حقیقی ادامه داد: شاکی پس از حضور ماموران با مراجعه به آن‌ها بیان داشت که خودرو را روبروی درب منزلش پارک کرده بود که پس از گذشت مدتی با مراجعه به خودرو متوجه باز بودن درب آن و سرقت مدارک و سیستم صوتی خودرو شامل ضبط و بلندگوهای آن می‌شود و در حالی که از سرقت وسایل داخل خودرو بسیار نگران و مضطرب بودم ناگهان زنگ تلفن همراهم به صدا در آمد و فرد نا‌شناسی با تماس با بنده بیان کرد که سرقت کار او بوده و حاضر است در قبال دریافت مبلغی وجه نقد آن‌ها را به وی بازگرداند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: مالباخته که تنها به فکر بازگرداندن مدارک و ضبط خودرو بود از تماس گیرنده می‌خواهد که با حضور در محل قرار اموال به سرقت رفته را بازگرداند.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اظهارات شاکی و حضور سارق در محل قرار، بلافاصله چندین تیم عملیاتی از ماموران زبده کلانتری وارد عمل شده و به صورت نامحسوس منطقه را تحت نظر قرار دادند.


سرهنگ سید حقیقی اظهار داشت: پس از گذشت مدتی یک دستگاه موتورسیکلت با دو نفر راکب به مالباخته نزدیک شده و با معرفی خود به عنوان سارقان اموال خودرو از وی می‌خواهند تا در قبال پرداخت وجه، اموال سرقتی را به او برگردانند که در این زمان ماموران وارد عمل شده و قصد دستگیری سارقان را داشتند که با توجه به مقاومت آن‌ها و درگیری با ماموران با شلیک چند تیر هوایی تسلیم شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج تصریح کرد:پس از انتقال متهمان به کلانتری در بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که هر کدام از متهمان دارای چند فقره سابقه کیفری بوده و تاکنون با این شیوه اقدام به ۲۰ فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو کرده و یا با توافق مالباختگان در ازای برگرداندن اموال مسروقه از آن‌ها اخاذی کرده‌اند.

سرهنگ سید حقیقی اذعان داشت: متهمان که در مناطقی از مهرشهر، کیانمهر، مهرویلا و گلشهر به سرقت می‌پرداختند در خصوص نحوه و شگرد سرقت‌ها اعتراف کردند که با انتخاب خودروهای فاقد دزدگیر و سیستم‌های ایمنی مدارک شناسایی و وسایل داخل خودرو را به سرقت برده و در صورت همراه بودن شماره تماس بر روی مدارک طی تماس تلفنی با صاحب خودرو با دریافت وجهی اموال را به وی بر می‌گرداندند و در غیر این صورت اموال سرقتی را به یک نفر مالخر می‌فروختند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج خاطر نشان کرد: با راهنمایی متهمان، مالخر اموال مسروقه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد ۱۶ دستگاه پخش خودرو، ۱۳ عدد باند، ۵ عدد آمپلی فایر و تعداد زیادی مدارک شناسایی کشف شد.



"
مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی
havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، انتظامی ، پلیس ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار