گزارش باشگاه خبرنگاران؛

رسالت "بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس" چیست؟/ دریچه جدیدی از نهادینه کردن فرهنگ مقاومت

بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و بند 22 شرح وظایف ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تاریخ 12 مهر 69 تأسیس و در تاریخ 21 مرداد 71 اساسنامه این نهاد به تصویب مقام معظم رهبری رسید و به موجب تدابیر معظم‌له در تاریخ 31 شهریور 71 اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران  بر اساس فرمان "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی و بند 22 شرح وظایف ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تاریخ 12 مهر 69 تأسیس و در تاریخ 21 مرداد 71 اساسنامه این نهاد به تصویب مقام معظم رهبری رسید و به موجب تدابیر معظم‌له در تاریخ 31 شهریور 71 اصلاح شد.  
 
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت خطیری داشته و با راهبردسازی و نقشه راهی که برای این نهاد تعریف شده، ایفای نقش می‌کند که در این بخش موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است.  
 
رهنمود های مقام معظم رهبری، محوریت حرکت بنیاد

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به دنبال حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ مقاومت، شهادت و گرامیداشت شهدای دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی بزرگواران عرصه جهاد، ایثار و شهادت است.  
 
این نهاد به دنبال این بوده که دستاوردهای ارزشمند دوران 8 سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را که از سوی رزمندگان اسلام به یادگار گذاشته را ترویج کند.  
 
رسالت





بنیاد توانسته دریچه جدیدی از نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایستادگی را بگشاید 


باید دانست که پژوهش‌های راهبردی در حوزه دفاع مقدس در تحقیق، شناسایی، جمع آوری و تدوین آثار مختلف و گسترش فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر اساس رشادت‌های رزمندگان از جمله دیگر رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و توانسته دریچه جدیدی از نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایستادگی را بگشاید.  
 
رسالت


نکته دیگری که به عنوان تلاش مهم و ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب وظایف این ارگان تعریف شده، انتشار "دایره‌المعارف دفاع مقدس"، "تاریخ‌نگار جنگ تحمیلی"، نقش‌آفرینی در اعزام کاروان‌های "راهیان نور" و یادواره‌ها و نقش‌آفرینی در ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس از طریق رسانه‌های مکتوب و تصویری بوده که این نهاد در آن‌ها موفق عمل کرده است. 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همان‌گونه که از نامش پیداست، نقشی راهبردی در حفظ دستاوردها و نشر آثار دفاع مقدس دارد.

صدها هزار شهید شجاع در 8 سال، همه تلاش خود را برای پیش انتقال و انتقال نهایی این دستاوردها انجام دادند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز وظیفه پاسداری از رسالت خطیر شهدا را بر عهده دارد که در این بخش به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.  

 
گزارش از : محمد زرچینی

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار