مدير عامل صنايع شير ايران در بازديد از کارخانه شير پگاه خوزستان در شوش گفت: صادرات 200 ميليون دلار فرآورده لبني به کشورهاي همسايه به ويژه عراق براي سال 94 هدف‌گذاري شده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رومي مدير عامل صنايع شير ايران گفت: صادرات 200 ميليون دلار فرآورده لبني به کشورهاي  همسايه به ويژه  عراق  براي سال 94 هدف گذاري شده است .

رومي در بازديد از کارخانه شير پگاه خوزستان در شوش افزود: شرکت صنايع شير ايران قادر  است نياز کشور عراق را به محصولات لبني تامين کند .

وي گفت: بازار کشور عراق فرصتي مناسب براي افزايش صادرات محصولات لبني و توليد کنندگان داخلي است.

مديرعامل صنايع شير ايران افزود: با توجه به نزديکي شرکت شير پگاه خوزستان به کشور عراق و به  منظور سرعت عمل و کاهش هزينه حمل و نقل، بخش زيادي از توليدات اين شرکت به عراق صادر مي شود.

رومي ميزان توليد شير و محصولات لبني 30 شرکت پگاه را در سراسر کشور يک ميليون و 200 هزار  تن  اعلام کرد و  گفت : اين رقم در سال آينده به يک ميليون و 500 هزار تن افزايش خواهد يافت.

وي با تاکيد بر افزايش سرانه مصرف شير در کشور به ويژه استان خوزستان افزود: در  صورت  پيشنهاد دولت، شرکت صنايع شير ايران( پگاه ) آمادگي دارد تا محصولات خود را با تخفيف در اختيار مردم خوزستان قرار دهد.

مديرعامل صنايع شير ايران تصريح کرد: سرانه مصرف شير در کشورهاي اروپايي تا 400کيلوگرم و در  ايران حدود 80 کيلوگرم است .

آقاي رومي افزايش قيمت محصولات پگاه را تکذيب و تصريح کرد: شرکت صنايع شير ايران بدون مجوز  و هماهنگي دولت، قيمت محصولات خود را  افزايش نخواهد داد.

شاکريان مدير عامل شرکت شير پاستوريزه پگاه خوزستان نيز از صادرات روزانه 30 تن انواع محصولات اين شرکت به کشور عراق و استقبال و تقاضاي  محصولات توليد ايران در اين کشور خبر داد و گفت :  به منظور افزايش  صادرات محصولات لبني به خارج، کار بازاريابي فروش اين محصولات در کشورهاي حاشيه خليج فارس آغاز شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، لبنی ، صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار