نبیل‌العربی، دبیرکل اتحادیه عرب خواستار اتخاذ استراتژی فراگیر در مقابله با افراطی‌گری شد.

نبیل‌العربی خواستار اتخاذ استراتژی فراگیر در مقابله با افراطی‌گری شد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی؛ نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب گفت: بحران‌هایی که برخی کشورهای عربی اکنون با آن مواجه هستند تهدیدی برای موجودیت و هویت آن به شمار می رود و این امر بازنگری فراگیر در تمام جنبه های زندگی اجتماعی را می طلبد تا اشکال کار مشخص گردد.

العربی طی سخنانی در همایش جوانان عرب به میزبانی اتحادیه عرب گفت: چرا ما باید شاهد چنین پدیده های زشتی باشیم؟ این فرهنگ افراطی گری که منجر به خونریزی و تهدید امنیت ملی شده بر ما واجب می سازد تا در شاکله فکری تمام عرب ها اعم از فقه، جهاد، فرهنگ، آموزش، رسانه و ادبیات تجدید نظر کنیم.

العربی افزود: افراطیگری مذهبی و فکری مهم ترین مسئله کنونی جهان عرب و تهدیدی بزرگ علیه ثبات، توسعه و پیشرفت آن به شمار می رود و ما باید با آن به شدت مقابله نمائیم.

او در پایان به خاطر اقدام گروه‌های تروریستی به سوء استفاده از دین و انجام شنیع ترین جنایت ها ابراز تاسف کرد و اشاره نمود که مقابله با افراطی گری مذهبی و گروه های تروریستی نیازمند اتخاذ یک استراتژی اثرگذار و فراگیر توسط تمام عناصر تشکیل دهنده جامعه عربی و گفتگو میان موسسات دولتی ذی ربط، اندیشمندان، روحانیون، کارشناسان و سیاستمداران جهت دستیابی به بهترین ساختار برای این استراتژی و تعیین اولویت ها و اهداف آن میباشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار