سازمان خبرنگاران بدون مرز در گزارشی اعلام کرد دولت اوباما، تقریبا سه برابر همه دولت‌های قبلی این کشور افراد را متهم به افشای اسناد محرمانه کرده است.

شمار متهمان افشای اسناد محرمانه دولت اوباما سه برابر دولت‌های قبلی است
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان خبرنگاران بدون مرز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تقریبا سه برابر همه دولت های قبلی این کشور افراد را متهم به افشای اسناد محرمانه کرده است. 

در این گزارش آمده است شمار افرادی که در دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما مطابق با قانون جاسوسی آمریکا به افشای اسناد محرمانه متهم شده‌اند کمتر از هشت نفر نبوده است حال آنکه تعداد این افراد از زمان تصویب این قانون در سال 1917 در همه دولت های قبلی تنها سه نفر بوده است.

چلسی منینگ نظامی آمریکایی که در سال 2010 اسناد طبقه بندی شده این کشور را فاش کرد به اتهام جاسوسی و سرقت اطلاعات دولتی به 35 سال زندان محکوم شد. وی اکنون دوران محکومیت خود را در زندانی نظامی در ایالت کانزاس سپری می‌کند. 

ادوارد اسنودن که ژوئن سال 2013 اقدام به افشای اسنادی محرمانه در ارتباط با دستگاه امنیتی آمریکا کرد به اتهام های متعدد از جمله جاسوسی و سرقت اطلاعات دولتی تحت تعقیب قرار دارد. 

در طبقه بندی سالانه سازمان خبرنگاران بدون مرز درباره وضعیت آزادی مطبوعات در جهان جایگاه آمریکا در مقایسه با سال گذشته میلادی تنزل یافته و این کشور در رده چهل و نهم قرار گرفته است. 

کشورهایی همچون ترکمنستان ، کره شمالی و اریتره در قعر این فهرست قرار دارند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، افشا ، متهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار