وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتقاد از برنامه‌ نخست وزیر اسرائیل برای حضور در کنگره‌ آمریکا و سخنرانی درباره برنامه هسته‌ای ایران ، وی را به دخالت در امور داخلی واشنگتن متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "مادلین آلبریت" در مصاحبه با  "ام اس ان بی سی" گفت: او (نتانیاهو) دارد در امور داخلی ما دخالت می‌کند.

وی افزود: من نمی‌خواهم در امور داخلی اسرائیل دخالت کنم اما به نظر می‌رسد اتفاقات هولناکی در همسایگی اسرائیل در حال وقوع هستند و نتانیاهو می‌بایست آنجا باشد.

این سخنان آلبرایت به تصمیم نتانیاهو برای ارائه سخنرانی در نشست مشترک کنگره آمریکا درباره‌ قانون تحریم علیه ایران در تاریخ 3 مارس، اشاره دارد.  

این سخنرانی در حالی ایراد خواهد شد که تعدادی از نمایندگان دموکرات با بیان این که نطق بنیامین نتانیاهو مذاکرات هسته‌ای ایران را به خطر می‌اندازد، از جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان خواستند تا سخنرانی نخست وزیر اسرائیل را به تعویق بیاندازد.  

کیث الیسون، مکسین واترز و استیو کوهن در نامه‌ای به جان بینر نوشتند: زمانبندی این دعوت و هماهنگ نکردن آن با کاخ سفید نشان می‌دهد این یک دیدار دیپلماتیک معمولی نیست.

این نامه می‌افزاید: در عوض به نظر می‌رسد هدف از این اقدام ترغیب به تصویب لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران است که می‌تواند مذاکرات مهم گروه 1+5 و ایران را تضعیف کند.

باراک اوباما در مقابل تهدید کرده است که لایحه افزایش تحریم‌ها علیه ایران را وتو خواهد کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده در سفر نتانیاهو به واشنگتن با او دیداری نخواهد داشت.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل شرکت نمی‌کند.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده اظهار داشت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با رهبر اسرائیل دیدار نخواهد کرد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار