صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور پیگیر موضوع‌های مرگ یک هزار و پانصد تن در حوادث کار و اعتراض به ورود ببر سفید به باغ وحش ارم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه‌ وطن امروز، آرمان، جام جم و ایران در صفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون کمبود 26 هزار تخت بیمارستان در تهران، اعتراض به ورود ببر سفید با باغ وحش ارم و... اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه آرمان:

انقراض گونه‌های مختلف جانوران در نقاط مختلف کشور به ویژه گربه سانان یکی از بزرگترین دغدغه‌های مسئولان محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات در ایران است، به طوری که این روزها با خطر انقراض برخی از گربه سانان از جمله ببر سفید در ایران مواجه هستیم.

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی خود به موضوع اعتراض به ورود ببر سفید به باغ وحش ارم می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: یک فعال حقوق حیوانات با اشاره به تلفات تعداد زیادی از گربه سانان در باغ وحش ارم در سال‌های اخیر، ورود ببر سفید به این باغ وحش را نمونه‌ی بارز تجارت حیوانات در کشور عنوان کرد.

در ادامه نیز موضوعات قاچاق حیات وحش از پر سود ترین تجارت‌های غیر اخلاقی در دنیا، نگاه کالا گونه انسان‌ها به حیوانات، نظرات و پیشنهادات حامیان حقوق حیوانات، حیوانات وحشی یکی از مفاسد جانبی باغ‌ وحش‌ها و سیرک‌ها، واردات و صادرات حیوانات و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه‌ آرمان در صفحه اجتماعی خود به موضوع دریافت عوارض از مردم برای تردد در بزرگراه ‌ها و تونل‌های شهر تهران، عوارض اضافی، طرحی راه گشا یا خام می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز:

*مرگ یک هزار و پانصد تن در حوادث کار

اشتغال در حرفه‌های مختلف یکی از مهم ترین عوامل تامین نیازهای اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و روزمره‌ی خانواده و افراد در جامعه‌ی امروز است که نیاز به این امر مهم مشکلات و دغدغه‌های بسیار را به دنبال دارد.

رونامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود با اشاره به موضوع مرگ یک هزار و پانصد تن در حوادث کار در این باره آورده است: در نه ماهه‌ سال جاری یک هزار و پانصد و شش تن در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و پانصد پنجاه و نه تن بود، 3.4 درصد کاهش یافته است.

در ادامه نیز پیگیر موضوعات آمار مرگ یک هزار و پانصد و شش نفر در حوادث ناشی از کار در پزشکی قانونی، مرگ یک هزار و چهارصد و نود و چهار مرد و دوازده زن در 9 ماهه سال جاری، مرگ یک هزار و پانصد سی و نه مرد و بیست زن در حوادث کار در سال 92، آمار تلفات در حوادث ناشی از کار در استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی خود به موضوع سه میلیون زوج نابارور در کشور و کمبود 26 هزار تخت بیمارستان در تهران می‌پردازد.

روزنامه ایران:

*ارتقای سلامت روان با توسعه شبکه‌های اجتماعی و نهادهای مدنی

افزایش آمار مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و اعتیاد کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان به شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله فیسبوک، تویتر، وایبر و واتس اپ یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ارتقای سلامت روان با توسعه شبکه‌های اجتماعی و نهادهای مدنی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است ارتقای سلامت روان نیازمند توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی است که با توجه به مخاطبان زیاد این شبکه‌ها از قبیل فیسبوک، تویتر، وایبر و واتس اپ در کشور، بهره گیری از امکانات این شبکه‌ها می‌تواند برای تحقق اهداف در حوزه‌ی سلامت به ویژه سلامت روان، فرصت مناسبی را به وجود آورد.

در ادامه نیز موضوعات مسائل مرتبط با پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روانی، لزوم آموزش‌های عمومی و ارتقای فرهنگ سلامت با توسعه شبکه‌های اجتماعی اعم از مجازی و غیر مجازی، تقویت نهادهای مدنی و مشارکت‌ مردمی، شکاف‌های جنسیتی، نسلی، قومی، نژادی، مذهبی و ... بررسی می‌شوند.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوعات بسیج دولت روحانی برای مهار ریزگردها، درمان رایگان بیماران تنفسی، گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خوزستان، تاسیس 300 میلیارد تومان برای کاهش ریزگرد‌های خوزستان منشا دخلی ریزگرد‌ها می‌پردازد.

روزنامه جام جم:

 *نابودی یک هکتار از جنگل‌های زاگرس و چهل هزار هکتار از شمشاد‌های شمال کشور

جاذبه‌های ایران دارای جایگاه مهمی در جهان است اما متاسفانه با افزایش آمار نابودی جنگل‌ها در نقاط مختلف ایران مواجه هستیم. ادامه‌ی این روند فاجعه‌ای بزرگ را در پی دارد.

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نابودی یک هکتار از جنگل‌های زاگرس و چهل هزار هکتار از شمشاد‌های شمال کشور می‌پردازد.

در این گزارش‌ آمده است فاجعه نابودی جنگل‌های کشور جدی گرفته نمی‌شود چون در حالیکه یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس نابود شده و از بین رفتن چهل هزار هکتار از شمشاد‌های شمال کشور این گونه را به سمت انقراض سوق می‌دهد. مسئولان نسبت به این وضع بحرانی حساسیت نشان نداده و سعی در مطلوب نشان دادن وضع رویشگاه‌های کشور دارند.

در ادامه نیز موضوع‌های صحبت مسئولان در خصوص رشد 5 درصد جنگل‌های کشور، تضاد اظهار نظر و ادعای کارشناسان در خصوص روند تخریب جنگل‌های ایران، نبود مدیریت صحیح، قرار گرفتن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و کاهش برف در کوهستان‌های ایران، نبود مدیریت درست و کنترل بحران محیط زیست کشور، از بین رفته چهل هزار هکتار از شمشاد‌های کشور و ... بررسی می‌شوند.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوعات ضعف در جنگل کاری ایران، آمار متفاوت از مساحت جنگل‌های ایران، حق نفس کشیدن اهالی استان خوزستان، رسیدگی و رفع مشکل استان خوزستان، اقدامات مسئولان برای رفع ریزگرد‌های استان خوزستان می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روزنامه ، آرمان ، ببر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار