وزیر کشور پاکستان

عملیات مشترک پاکستان با نیروهای خارجی در افغانستان/همکاری بی‌نظیر اسلام آباد و کابل در مبارزه با تروریسم

وزیر کشور پاکستان گفت: بعد از حادثه پیشاور نیروهای ایساف با همکاری ارتش پاکستان عملیات‌های مشترکی در خاک افغانستان انجام دادند که بر اثر آن 6 الی7 شبه‌نظامی کشته شدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، چودهری‌نثار‌علی‌خان وزیر کشور پاکستان اظهار داشت: روابط پاکستان و افغانستان هیچ زمان به خوبی امروز نبوده است.
 
وی افزود: بعد از حادثه تروریستی پیشاور فرمانده ارتش پاکستان راهی افغانستان شد و این کشور کمال همکاری را برای مشخص شدن عاملان این جنایت داشت.
 
خان بیان کرد: بعد از حادثه پیشاور نیروهای ایساف با همکاری ارتش پاکستان عملیات‌های مشترکی در خاک افغانستان انجام دادند که بر اثر آن 6 الی7 شبه‌نظامی کشته شدند.
 
وزیر کشور پاکستان گفت: عملیات‌های مشترک ایساف و ارتش پاکستان با همکاری افغانستان انجام شد و به دو کشور مربوط می‌شد به همین علت جزئیات این عملیات‌ها فاش نشد.
 
وی افزود: برای اولین بار است که افغانستان برای مبارزه با تروریسم به طور جدی با پاکستان همکاری می‌کند و چنین همکاری در روابط دو کشور مثال‌ زدنی است.
 
چودهری نثارعلی خان گفت: پاکستان و افغانستان توانسته‌اند بی‌اعتمادی به یکدیگر را کنار بگذارند و برای اعتماد‌سازی بیشتر تلاش کنند.
 
خان اظهار داشت: رهبران سیاسی و نظامی ارتباط مستمر با یکدیگر را حفظ کرده‌اند و برای مبارزه با تروریسم مصمم هستند.
 
وی افزود: به دنبال برقراری امنیت در مرز مشترک هستیم زیرا این موضوع برای پاکستان و افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وزیر کشور پاکستان بیان کرد: اسلام‌آباد و کابل برای نظارت بیشتر بر عبور و مرور افراد در دو طرف مرز مشترک، شناسایی افراد مشکوک و شناسایی نقل و حرکت تروریست‌ها در مرز مشترک به توافق رسیده‌اند.
 
چودهری نثار علی‌خان تأکید کرد: مرز مشترک بسیار طولانی است که نظارت بر آن را با دشواری‌های زیادی مواجه می‌سازد با این وجود ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان مصمم هستند با عملیات‌های بدون‌امتیاز و نظارت بیشتر امنیت را در این مناطق برقرار کنند.
 
وی افزود: سران دو کشور باید به این موضوع توجه داشته باشند که حفظ روابط دوستانه از برقراری ارتباط با یکدیگر مهمتر است.
 
خان گفت: بعد از حادثه پیشاور، افغانستان اطلاعات ارائه شده توسط فرمانده ارتش پاکستان در زمینه این حادثه را پذیرفت و به سرعت وارد عمل شد که این امر بسیار خوشایند بود.
 
وزیر کشور پاکستان گفت: سفر اشرف‌غنی به اسلام‌آباد تأثیر بسیار زیادی بر گسترش روابط دو کشور داشت و سفر رهبران سیاسی پاکستان از جمله اسفندیار ولی‌خان، محمود خان اچکزئی و شیرپائو که با کرزی نیز ملاقات کردند باعث تحکیم این روابط شد.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار